18 marca przypada Światowy Dzień Recyklingu. Z tej okazji centrum Wrocław Fashion Outlet, które od lat angażuje się w inicjatywy mające na celu ochronę środowiska, przygotowało szereg niespodzianek dla swoich klientów. W ramach organizowanej 17 i 18 marca akcji „Recycled & Reloved” odwiedzający centrum będą mogli zdobyć wyjątkowe prezenty wykonane z materiałów pochodzących z odzysku oraz zobaczyć specjalną strefę dedykowaną zrównoważonej modzie, w której pojawią się produkty marki Levi’s. To kolejny już, obok współpracy przy akcji „W kółko kręcę”, przykład działań prośrodowiskowych, które wpisują się w przyjętą przez Wrocław Fashion Outlet strategię zarządzania centrum outletowym.

Ekologiczne upominki z okazji Światowego Dnia Recyklingu

Celem Światowego Dnia Recyklingu jest zwrócenie uwagi na potrzebę ochrony środowiska poprzez ponowne wykorzystanie produktów, które zamiast trafić do śmietnika, zyskują nowe życie. Wrocław Fashion Outlet doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak ważne są takie działania. W tym roku centrum po raz kolejny postanowiło przyłączyć się do celebrowania tego dnia i zorganizować dla swoich gości akcję specjalną pod nazwą Recycled & Reloved, której celem jest promocja tej inicjatywy. Osoby, które 17 lub 18 marca na zrobią zakupy w centrum za minimum 300 zł (w tym jednego zakupu dokonają w ramach programu Fashion Club) i tego samego dnia okażą dowody zakupu w Punkcie Informacyjnym, będą mogły odebrać wyjątkową torbę zakupową, saszetkę lub plecak. Wszystkie zostały wykonane z denimu użytego w ramach jednej z kampanii marketingowych centrum – w ten sposób powstało 69 wyjątkowych i jedynych w swoim rodzaju gadżetów. Z racji ograniczonej liczby upominków akcja potrwa do wyczerpania zapasów.

Wyjątkowa strefa poświęcona zrównoważonej modzie

Możliwość zdobycia wyjątkowych toreb, nerek i worków podróżnych to niejedyne atrakcje przygotowane przez  Wrocław Fashion Outlet  z okazji Światowego Dnia Recyklingu. Centrum we współpracy z salonem marki Levi’s, znanej z zaangażowania w ochronę środowiska, zaprezentuje specjalną strefę dedykowaną zrównoważonej modzie, w której znajdą się produkty marki. „Marka Levi’s przykłada dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. Dzięki wdrożeniu systemu produkcji WATERLESS od 2011 roku udało jej się oszczędzić 4,2 miliarda litrów wody, a 9,6 miliarda zostało odzyskane lub użyte ponownie. Na docenienie zasługuje też wykorzystanie przez Levi’s bawełnianych konopii, Levi’s® WellThread pochodzących ze zrównoważonych upraw. Takie działania warto promować, dlatego z okazji obchodów Światowego Dnia Recyklingu zapraszamy do naszego centrum, aby bliżej poznać produkty wpisujące się w ideę zrównoważonej mody”, mówi Katarzyna Warzecha, Marketing Director Wrocław Fashion Outlet.

Proekologiczne działania nie tylko od święta

Światowy Dzień Recyklingu jest okazją do zwrócenia uwagi na to jak ważne jest segregowanie odpadów i ponowne ich przetwarzanie, ale także podejmowanie aktywności mających na celu dbanie o środowisko naturalne. Ważne jednak, by takie działania realizować przez cały rok, a nie tylko przy okazji przypadającego w marcu święta. Wrocław Fashion Outlet podpisuje się pod tym założeniem, dlatego działania proekologiczne wpisało w swoją strategię, traktując je jako podstawę w zarzadzaniu nowoczesnym centrum outletowym. Kolejnym przykładem aktywności centrum na tym polu jest wsparcie inicjatywy „W kółko kręcę”. Celem akcji organizowanej przez Urząd Miejski Wrocławia której trzecia edycja wystartowała 1 marca, jest zachęcenie mieszkańców stolicy Dolnego Śląska do poruszania się na rowerze do pracy, szkoły czy na uczelnię. Za regularne przejazdy przyznawane będą punkty, które można będzie wymieniać na atrakcyjne upominki. Będąc oficjalnym partnerem akcji Wrocław Fashion Outlet ufundował dla uczestników nagrody w postaci doładowania kont w programie lojalnościowym Fashion Club i kart podarunkowych do centrum.

Warto wspomnieć także o tym, że od kilku lat Wrocław Fashion Outlet aktywnie działa na rzecz środowiska. Wśród akcji organizowanych przez centrum, których zadaniem była ochrona przyrody, wymienić można m.in. regularne nasadzania drzew we Wrocławiu (w tym przekazanie 44 000 zł na nasadzenie i pielęgnację drzew w Parku Tysiąclecia) czy promowanie zrównoważonego transportu, w ramach którego na parkingu przed centrum znalazła się nowoczesna stacja ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay. Kolejną inicjatywą, w którą w najbliższym czasie planuje zaangażować się centrum, jest dołączenie do globalnej akcji „Godzina dla Ziemi”, która odbywa się w tym roku 25 marca. Choć w większości miejsc na świecie wydarzenie potrwa od 20:30 do 21:30, to z racji zamknięcia centrum o 21.00 postanowiono, że w celu wsparcia tak ważnej dla Wrocław Fashion Outlet inicjatywy, bezpieczne przygaszenie świateł nastąpi nieco wcześniej, bo już o godz. 20.

Więcej na: www.wroclawfashionoutlet.com  

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 267 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Branża kosmetyczna

Hi-tech beauty
Zabiegi high-tech to procedury z zastosowaniem najnowocześniejszych urządzeń, które pozwalają na przeprowadzanie nieinwazyjnych i relatywnie przyjemnych zabiegów, dających spektakularne efekty w krótkim czasie. Szeroki wybór aparatury, której działanie opiera się na najnowszych technologiach, zarówno w medycynie estetycznej, jak i kosmetologii, gwarantuje wspaniałe rezultaty w redukcji zmarszczek, uszkodzeń posłonecznych, blizn i trądziku. Urządzenia hi-tech umożliwiają lifting twarzy, wyrównanie kolorytu oraz poprawę jakości skóry. Po wykluczeniu przeciwwskazań, można z nich korzystać w każdym wieku, aby spowolnić procesy starzenia i dłużej utrzymać młody wygląd, a także, aby korygować problemy estetyczne wynikające z upływu lat.

Aparaturowe zabiegi hi-tech wykorzystują kilka innowacyjnych technologii, które można stosować pojedynczo bądź zestawić w różne kombinacje: fale radiowe RF, podczerwień IR, ultradźwięki US, masaż próżniowy, mikronakłuwanie oraz różnego rodzaju prądy. Mimo, iż technologie te znane są od dawna, trend hi-tech beauty rozwija się, cięgle dostarczając estetologom nowszą i nowocześniejszą aparaturę. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że zabiegi te wypierają tzw. „białą kosmetykę” – obecnie nie ma praktycznie gabinetu, który nie posiadałby w swojej ofercie zabiegów z wykorzystaniem aparatury hi-tech.

Healthy aging
Niewątpliwie trendem, który od wielu lat rozwija się na całym świecie jest tzw. healthy aging. Od jakiegoś czasu określenie to funkcjonuje również w Polsce obejmując głównie problematykę zdrowia i chorób osób starszych a filozofia healthy aging zaczyna być także widoczna w branży beauty. Wiele organizacji propagujących tą filozofię, zdrowe starzenie określa jako proces optymalizacji możliwości poprawy i zachowania zdrowia, czyli fizycznego, społecznego i psychicznego dobrostanu oraz niezależności seniorów, przyczyniając się do poprawy jakości ich życia. Dlatego zarówno na świecie, jak i w Polsce, healthy aging rozpatruje się głównie w odniesieniu do osób po 60., a nawet już 50. r.ż.

Zainteresowanie zwiększeniem potencjału zdrowotnego seniorów wynika z regularnie napływających informacji o niekorzystnych danych demograficznych – niskim współczynniku dzietności oraz rosnącej średniej długość życia i coraz liczniejszej populacji osób powyżej 65. r.ż. Według WHO w Regionie Europejskim odsetek osób w wieku 65 lat ma wzrosnąć z 14% w 2010 do 25% w 2050 r. Dlatego Europa promuje zdrowe starzenie poprzez szereg strategii i planów działania, np. poprawę opieki zdrowotnej nad seniorami, zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. Ma to na celu zapobieganie skutkom chorób związanych z wiekiem, wykluczeniu społecznemu seniorów a także minimalizowaniu obciążeń związanych z ich niepełnosprawnością. W branży beauty są to działania dotyczące poprawy jakości życia seniorów poprzez umieszczenie w ofercie specjalistycznych pakietów zabiegowych dla seniorów, obejmujących medyczne zabiegi estetyczne, zabiegi estetyczno-zachowawcze z obszaru szeroko rozumianej kosmetologii oraz podologii czy trychologii osób starszych.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Awangarda

Awangarda to termin używany w kontekście sztuki, literatury, muzyki i innych dziedzin artystycznych, aby opisać eksperymentalne, nowatorskie i często rewolucyjne podejście do tworzenia dzieł. Ruchy awangardowe często pojawiły się w odpowiedzi na zmieniające się społeczne, polityczne i technologiczne realia, a ich celem było przełamywanie tradycji i konwencji, poszukiwanie nowych form wyrazu oraz wprowadzanie innowacyjnych idei.

Termin „awangarda” jest szerokim pojęciem i obejmuje wiele różnorodnych ruchów artystycznych, które pojawiły się w różnych okresach i miejscach. Kilka przykładów ruchów awangardowych to:

Futuryzm: Ruch futurystyczny pojawił się we Włoszech pod koniec XIX i na początku XX wieku, koncentrując się na glorifikacji nowoczesności, technologii i energii. Futuryści dążyli do przełamywania konwencji w malarstwie, literaturze i sztukach performatywnych.

Kubizm: Ten ruch artystyczny rozwijał się w sztuce w pierwszej połowie XX wieku, zwłaszcza za sprawą pionierów takich jak Pablo Picasso i Georges Braque. Charakteryzował się fragmentacją obrazów, które były przedstawiane za pomocą form geometrycznych.

Dadaizm: Powstały w czasie I wojny światowej, dadaizm był ruchem artystycznym, który sprzeciwiał się konwencjom i normom społecznym. Jego przedstawiciele, tacy jak Marcel Duchamp, stosowali ironię i absurd, aby wyrazić swoje poglądy na ówczesne społeczeństwo.

Surrealizm: Powstały w latach 20. XX wieku, surrealizm koncentrował się na eksploracji nieświadomości i podświadomości. Malarze surrealistyczni, tacy jak Salvador Dalí, tworzyli obrazy zdeformowanych, onirycznych scen.

Abstrakcjonizm: Ruch ten, rozwijający się w XX wieku, skupiał się na rezygnacji z przedstawiania przedmiotów w sposób realistyczny. Abstrakcjonizm eksplorował formy, kolory i linie, dążąc do wyrażenia emocji i idei abstrakcyjnych.

Awangarda była często związana z radykalnymi zmianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi. Jej wpływ na sztukę i kulturę jest trudny do przecenienia, ponieważ ruchy awangardowe otworzyły nowe możliwości dla artystów i przyczyniły się do ewolucji sztuki na przestrzeni wieków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *