Szukasz inspiracji ślubnych? Sprawdź na co decydują się gwiazdy!

Szukasz inspiracji ślubnych? Sprawdź na co decydują się gwiazdy!

Ślub na plaży? Czerwona suknia zamiast śnieżnobiałej? Celebryta jako atrakcja na przyjęciu i zespół grający muzykę na żywo? A może impreza na ponad dwa tysiące osób? To tylko przykłady, jak zagraniczne gwiazdy świętowały swój ślub i w jaki sposób organizowały wesele. Znacznie prościej jest o kreatywność, gdy nie ogranicza nas budżet. Jednak nawet na naszym rodzimym podwórku można zorganizować wesele marzeń rodem z Hollywood. Wystarczy tylko odpowiedni pomysł i sprawdzony organizator, który o wszystko się zatroszczy.

Moda w zakresie organizacji ślubów i wesel ciągle się zmienia i ewoluuje. W ostatnich latach widać na tym polu kilka znaczących zmian. Co jest na topie? Przede wszystkim huczne wesela. Po okresie pandemii wiele par zdecydowało się na ponowne spotkania ze znajomymi i duże imprezy. Drugim, skrajnym trendem, jest organizowanie przyjęcia na terenie prywatnych posiadłości i świętowanie w gronie najbliższych. Osobną kategorię stanowią śluby i wesela celebrytów z pierwszych stron gazet. Sprawdźmy, jakie wesela w ostatnich latach organizowały zagraniczne gwiazdy.

Impreza na ranczu

Nie zawsze gwiazdy decydują się na organizowanie hucznego wesela. Przykładem mogę być Gwen Stefani i Blake Shelton, którzy zorganizowali sekretny ślub w 2021 roku na swoim ranczu. W uroczystości wzięli udział tylko najbliżsi: znajomi oraz rodzina. Na terenie posiadłości Sheltona stanęła niewielka kapliczka, w której zakochani złożyli sobie przysięgi. Czy niewielkie śluby to nowy trend?

 – Wiodącym trendem w 2023 roku jest organizowanie ślubów plenerowych. W naszym obiekcie posiadamy odpowiednią infrastrukturę, by przygotować taką imprezę. Wiele osób zastanawia się, jak organizowane są śluby plenerowe, gdy pogoda nie dopisze. Nasi goście mogą być o to spokojni, ponieważ zawsze mamy w zanadrzu plan B. – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy. – Jesteśmy przy tym otwarci na wszelkie pomysły par młodych. Wesele plenerowe może być jak najbardziej tematyczne. Jeśli ktoś życzy sobie imprezę rodem z westernu – my ją zorganizujemy. – zapewnia.

A może ślub w zoo?

Przykładem pary, które wykazała się ogromną fantazją, są Bindi Irwin i Chandler Powell. Ci na miejsce zaślubin wybrali australijskie zoo. Córka znanego na całym świecie łowcy krokodyli Steve’a Irwina postawiła na kameralną uroczystość, bez udziału gości, z uwagi na panującą wówczas pandemię.

 – Młodzi mają różne pomysły, a zadaniem organizatorów jest sprostanie im. Organizacja ślubu w zoo to nie lada wyzwanie. Dla naszych gości robiliśmy już egzotyczne śluby, a nasz hotel i cała jego infrastruktura zmieniały się wraz z potrzebami młodych. Mamy za sobą uroczystości w stylu hawajskim czy morskim. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia – dodaje Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.

Wesele w rozmiarze king size

Michael Jordan i Yvette Prieto – była modelka – zorganizowali ślub dla 2200 gości. Ta liczba robi wrażenie. Było to prawdziwe wyzwanie logistyczne. Najpierw goście udali się na ceremonię do kościoła Bethesda-by-the-Sea Episcopal Church, gdzie dotarli specjalnie wynajętymi autokarami turystycznymi. Na polu golfowym, w niedalekiej odległości od rezydencji pana młodego, wybudowano olbrzymie namioty o powierzchni trzech boisk do piłki nożnej. Nie zabrakło dedykowanej sali balowej, a także części cateringowej i ogromnej sceny dla zespołu muzycznego. Sprzęt nagłaśniający na to wydarzenie przywiozły aż cztery samochody ciężarowe.

– Aż tak huczne wesela w Polsce nie są popularne. Zdarza nam się organizować naprawdę duże przyjęcia. I rzeczywiście w takich sytuacjach świetnie sprawdzają się namioty. Dzięki nim możemy zyskać nieco miejsca, a także w dowolny sposób ustawiać stoły i krzesła – dodaje Joanna Hoc-Kopiej.

Impreza w bajkowym stylu

Kolejną parą, na ślub której czekało wiele osób, byli Britney Spears i Sam Asghari. Para zaplanowała kameralną uroczystość w rodzinnym gronie, ale dobrze się do niej przygotowała. Zatrudniła producenta eventów, by ten dzień był wyjątkowy. Jak wspominała w wywiadach panna młoda, zależało im na ciepłych, kobiecych dekoracjach w jasnych kolorach. Nie zabrakło także bajkowego ogrodu, ułożonego z kwiatów. Przed domem młodych stanął biały koń ze złotymi kopytami, który ciągnął karocę. Krótka ceremonia odbyła się w plenerze, pod namiotem z różowego aksamitu.

Jak widać śluby plenerowe cieszą się dużą popularnością wśród tych znanych i mniej znanych. Każda para młoda marzy bowiem o weselu jak z bajki, a szczególnie o bajkowym zakończeniu: i żyli długo i szczęśliwie.

Branża kosmetyczna

Global anti-aging
Z tego też powodu, tak prężnie rozwijały i nadal rozwijają się przeciwstarzeniowe, stosowane subdyscypliny nauki (np. nieformalne specjalności w medycynie i kosmetologii – medycyna przeciwstarzeniowa i kosmetologia przeciwstarzeniowa), które stawiają sobie podobny cel, jednak realizują go w odmienny sposób. Wysiłki kosmetologów oraz lekarzy medycyny estetycznej skierowane na walkę właśnie z tym procesem, skutkują coraz to nowszymi zabiegami przeciwstarzeniowymi.

Pomimo, iż określenia „medycyna anti-aging” czy „kosmetologia anti-aging” powszechnie funkcjonują od dawna, wydaje się, że jak dotychczas, nie były one w pełni rozumiane, wykorzystywane i nie oddawały wielokierunkowego działania tych subdyscyplin. Przez większość ludzi (zarówno usługodawców, jak i usługobiorców) kojarzone były wyłącznie z zabiegami estetycznymi, które za pomocą różnorodnych metod – odpowiednio medycznych i paramedycznych, pozwalają dłużej zachować zdrowy i młody wygląd. Mimo, że w zabiegach tych wykorzystuje się substancje oraz czynniki fizykalne, które z jednej strony stymulują procesy regeneracyjne i przez to „odmładzają” ciało, z drugiej neutralizują czynniki przyspieszające starzenie się organizmu, najczęściej nie działają one przyczynowo, zwalczają jedynie nieestetyczne objawy tego procesu. Należy jednak pamiętać, że anti-aging to także, a może przede wszystkim, prewencja, czyli zapobieganie procesowi starzenia w jedyny prawdziwie skuteczny sposób – za pomocą zmiany nawyków związanych ze stylem życia, unikania zagrożeń środowiskowych i odpowiedniej opieki zdrowotnej.

Od jakiegoś czasu gabinety medycyny estetycznej oraz gabinety kosmetologiczne zaczynają wykorzystywać swój potencjał, wynikający z wielokierunkowej znajomości funkcjonowania ludzkiego organizmu, do podejmowania działań prowadzących do polepszenia jakości życia klientów/pacjentów poprzez zapewnienie im zachowania estetyki ciała aż do późnej starości. Osiągają to właśnie dzięki wczesnej profilaktyce patologii skórnych związanych z wiekiem oraz pielęgnacji zdrowia przez zmianę nawyków już od młodego wieku. Dlatego też można mówić o pewnym trendzie w branży beauty, polegającym na nowym, szerszym podejściu do walki ze starzeniem, tzw. global anti-aging, czyli wprowadzaniu do terapii przeciwstarzeniowych elementów edukacji zdrowotnej i profilaktyki.

W praktyce oznacza to konsultacje nie ograniczające się jedynie do oceny klienta/pacjenta przed zabiegiem estetycznym, ale obejmujące także bardzo szczegółową ocenę dotychczasowych nawyków związanych ze stylem życia oraz określenie potencjału zdrowotnego danej osoby wraz ze zdiagnozowaniem zagrożeń i szans, które można odpowiednio wcześnie ograniczać lub rozwijać. Pakiety global anti-aging obejmują też konsultacje z innymi specjalistami, jak dietetyk, trener personalny czy psycholog.

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *