18 marca przypada Światowy Dzień Recyklingu. Z tej okazji centrum Wrocław Fashion Outlet, które od lat angażuje się w inicjatywy mające na celu ochronę środowiska, przygotowało szereg niespodzianek dla swoich klientów. W ramach organizowanej 17 i 18 marca akcji „Recycled & Reloved” odwiedzający centrum będą mogli zdobyć wyjątkowe prezenty wykonane z materiałów pochodzących z odzysku oraz zobaczyć specjalną strefę dedykowaną zrównoważonej modzie, w której pojawią się produkty marki Levi’s. To kolejny już, obok współpracy przy akcji „W kółko kręcę”, przykład działań prośrodowiskowych, które wpisują się w przyjętą przez Wrocław Fashion Outlet strategię zarządzania centrum outletowym.

Ekologiczne upominki z okazji Światowego Dnia Recyklingu

Celem Światowego Dnia Recyklingu jest zwrócenie uwagi na potrzebę ochrony środowiska poprzez ponowne wykorzystanie produktów, które zamiast trafić do śmietnika, zyskują nowe życie. Wrocław Fashion Outlet doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak ważne są takie działania. W tym roku centrum po raz kolejny postanowiło przyłączyć się do celebrowania tego dnia i zorganizować dla swoich gości akcję specjalną pod nazwą Recycled & Reloved, której celem jest promocja tej inicjatywy. Osoby, które 17 lub 18 marca na zrobią zakupy w centrum za minimum 300 zł (w tym jednego zakupu dokonają w ramach programu Fashion Club) i tego samego dnia okażą dowody zakupu w Punkcie Informacyjnym, będą mogły odebrać wyjątkową torbę zakupową, saszetkę lub plecak. Wszystkie zostały wykonane z denimu użytego w ramach jednej z kampanii marketingowych centrum – w ten sposób powstało 69 wyjątkowych i jedynych w swoim rodzaju gadżetów. Z racji ograniczonej liczby upominków akcja potrwa do wyczerpania zapasów.

Wyjątkowa strefa poświęcona zrównoważonej modzie

Możliwość zdobycia wyjątkowych toreb, nerek i worków podróżnych to niejedyne atrakcje przygotowane przez  Wrocław Fashion Outlet  z okazji Światowego Dnia Recyklingu. Centrum we współpracy z salonem marki Levi’s, znanej z zaangażowania w ochronę środowiska, zaprezentuje specjalną strefę dedykowaną zrównoważonej modzie, w której znajdą się produkty marki. „Marka Levi’s przykłada dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. Dzięki wdrożeniu systemu produkcji WATERLESS od 2011 roku udało jej się oszczędzić 4,2 miliarda litrów wody, a 9,6 miliarda zostało odzyskane lub użyte ponownie. Na docenienie zasługuje też wykorzystanie przez Levi’s bawełnianych konopii, Levi’s® WellThread pochodzących ze zrównoważonych upraw. Takie działania warto promować, dlatego z okazji obchodów Światowego Dnia Recyklingu zapraszamy do naszego centrum, aby bliżej poznać produkty wpisujące się w ideę zrównoważonej mody”, mówi Katarzyna Warzecha, Marketing Director Wrocław Fashion Outlet.

Proekologiczne działania nie tylko od święta

Światowy Dzień Recyklingu jest okazją do zwrócenia uwagi na to jak ważne jest segregowanie odpadów i ponowne ich przetwarzanie, ale także podejmowanie aktywności mających na celu dbanie o środowisko naturalne. Ważne jednak, by takie działania realizować przez cały rok, a nie tylko przy okazji przypadającego w marcu święta. Wrocław Fashion Outlet podpisuje się pod tym założeniem, dlatego działania proekologiczne wpisało w swoją strategię, traktując je jako podstawę w zarzadzaniu nowoczesnym centrum outletowym. Kolejnym przykładem aktywności centrum na tym polu jest wsparcie inicjatywy „W kółko kręcę”. Celem akcji organizowanej przez Urząd Miejski Wrocławia której trzecia edycja wystartowała 1 marca, jest zachęcenie mieszkańców stolicy Dolnego Śląska do poruszania się na rowerze do pracy, szkoły czy na uczelnię. Za regularne przejazdy przyznawane będą punkty, które można będzie wymieniać na atrakcyjne upominki. Będąc oficjalnym partnerem akcji Wrocław Fashion Outlet ufundował dla uczestników nagrody w postaci doładowania kont w programie lojalnościowym Fashion Club i kart podarunkowych do centrum.

Warto wspomnieć także o tym, że od kilku lat Wrocław Fashion Outlet aktywnie działa na rzecz środowiska. Wśród akcji organizowanych przez centrum, których zadaniem była ochrona przyrody, wymienić można m.in. regularne nasadzania drzew we Wrocławiu (w tym przekazanie 44 000 zł na nasadzenie i pielęgnację drzew w Parku Tysiąclecia) czy promowanie zrównoważonego transportu, w ramach którego na parkingu przed centrum znalazła się nowoczesna stacja ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay. Kolejną inicjatywą, w którą w najbliższym czasie planuje zaangażować się centrum, jest dołączenie do globalnej akcji „Godzina dla Ziemi”, która odbywa się w tym roku 25 marca. Choć w większości miejsc na świecie wydarzenie potrwa od 20:30 do 21:30, to z racji zamknięcia centrum o 21.00 postanowiono, że w celu wsparcia tak ważnej dla Wrocław Fashion Outlet inicjatywy, bezpieczne przygaszenie świateł nastąpi nieco wcześniej, bo już o godz. 20.

Więcej na: www.wroclawfashionoutlet.com  

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 267 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Branża kosmetyczna

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Tricho beauty
Postęp nauki i techniki, wprowadzanie nowych technologii, zmiany społeczno-kulturowe i demograficzne wywołały w ostatnim czasie zjawisko zainteresowania kondycją i wyglądem włosów oraz skóry głowy, wyrażające się w zmianie dotychczasowych kwalifikacji przedstawicieli różnych zawodów przez przyuczenie się do wykonywania procedur trychoterapeutycznych. W ten sposób rozwinęła się trychologiaktórą można zdefiniować, jako interdyscyplinarną dziedzinę nauki, której przedmiotem badania są włosy i skóra owłosiona głowy, utrzymywanie, przywracanie lub kreowanie ich zdrowia i urody za pomocą metod medycznych (leczenia) i paramedycznych (pielęgnacji).

Trychologia szczególnie silnie rozwija się w kierunku zachowawczych metod trychoterapeutycznych, praktykowanych przez nie-lekarzy. Wiele szkół wyższych uruchomiło specjalności o profilu trychologicznym, które zaopatrują studentów w kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu trychologa kosmetologicznego. Różne instytucje związane w Polsce z trychologią organizują kongresy i konferencje, które z są miejscem wymiany myśli i doświadczeń środowisk trychologicznych.

Wydaje się, że trend trycho beauty nadal będzie się silnie rozwijał, korzystając zarówno z nowoczesnych technologii, jak i tych naturalnych, nieinwazyjnych w połączeniu ze zmianą nawyków związanych ze stylem życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *