Wrocław Fashion Outlet z kolejnymi inicjatywami na rzecz ochrony środowiska. Centrum wspiera program „W kółko kręcę”, a 17 i 18 marca organizuje akcję „Recycled & Reloved z okazji Światowego Dzień Recyklingu

Wrocław Fashion Outlet z kolejnymi inicjatywami na rzecz ochrony środowiska. Centrum wspiera program „W kółko kręcę”, a 17 i 18 marca organizuje akcję „Recycled & Reloved z okazji Światowego Dzień Recyklingu

18 marca przypada Światowy Dzień Recyklingu. Z tej okazji centrum Wrocław Fashion Outlet, które od lat angażuje się w inicjatywy mające na celu ochronę środowiska, przygotowało szereg niespodzianek dla swoich klientów. W ramach organizowanej 17 i 18 marca akcji „Recycled & Reloved” odwiedzający centrum będą mogli zdobyć wyjątkowe prezenty wykonane z materiałów pochodzących z odzysku oraz zobaczyć specjalną strefę dedykowaną zrównoważonej modzie, w której pojawią się produkty marki Levi’s. To kolejny już, obok współpracy przy akcji „W kółko kręcę”, przykład działań prośrodowiskowych, które wpisują się w przyjętą przez Wrocław Fashion Outlet strategię zarządzania centrum outletowym.

Ekologiczne upominki z okazji Światowego Dnia Recyklingu

Celem Światowego Dnia Recyklingu jest zwrócenie uwagi na potrzebę ochrony środowiska poprzez ponowne wykorzystanie produktów, które zamiast trafić do śmietnika, zyskują nowe życie. Wrocław Fashion Outlet doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak ważne są takie działania. W tym roku centrum po raz kolejny postanowiło przyłączyć się do celebrowania tego dnia i zorganizować dla swoich gości akcję specjalną pod nazwą Recycled & Reloved, której celem jest promocja tej inicjatywy. Osoby, które 17 lub 18 marca na zrobią zakupy w centrum za minimum 300 zł (w tym jednego zakupu dokonają w ramach programu Fashion Club) i tego samego dnia okażą dowody zakupu w Punkcie Informacyjnym, będą mogły odebrać wyjątkową torbę zakupową, saszetkę lub plecak. Wszystkie zostały wykonane z denimu użytego w ramach jednej z kampanii marketingowych centrum – w ten sposób powstało 69 wyjątkowych i jedynych w swoim rodzaju gadżetów. Z racji ograniczonej liczby upominków akcja potrwa do wyczerpania zapasów.

Wyjątkowa strefa poświęcona zrównoważonej modzie

Możliwość zdobycia wyjątkowych toreb, nerek i worków podróżnych to niejedyne atrakcje przygotowane przez  Wrocław Fashion Outlet  z okazji Światowego Dnia Recyklingu. Centrum we współpracy z salonem marki Levi’s, znanej z zaangażowania w ochronę środowiska, zaprezentuje specjalną strefę dedykowaną zrównoważonej modzie, w której znajdą się produkty marki. „Marka Levi’s przykłada dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. Dzięki wdrożeniu systemu produkcji WATERLESS od 2011 roku udało jej się oszczędzić 4,2 miliarda litrów wody, a 9,6 miliarda zostało odzyskane lub użyte ponownie. Na docenienie zasługuje też wykorzystanie przez Levi’s bawełnianych konopii, Levi’s® WellThread pochodzących ze zrównoważonych upraw. Takie działania warto promować, dlatego z okazji obchodów Światowego Dnia Recyklingu zapraszamy do naszego centrum, aby bliżej poznać produkty wpisujące się w ideę zrównoważonej mody”, mówi Katarzyna Warzecha, Marketing Director Wrocław Fashion Outlet.

Proekologiczne działania nie tylko od święta

Światowy Dzień Recyklingu jest okazją do zwrócenia uwagi na to jak ważne jest segregowanie odpadów i ponowne ich przetwarzanie, ale także podejmowanie aktywności mających na celu dbanie o środowisko naturalne. Ważne jednak, by takie działania realizować przez cały rok, a nie tylko przy okazji przypadającego w marcu święta. Wrocław Fashion Outlet podpisuje się pod tym założeniem, dlatego działania proekologiczne wpisało w swoją strategię, traktując je jako podstawę w zarzadzaniu nowoczesnym centrum outletowym. Kolejnym przykładem aktywności centrum na tym polu jest wsparcie inicjatywy „W kółko kręcę”. Celem akcji organizowanej przez Urząd Miejski Wrocławia której trzecia edycja wystartowała 1 marca, jest zachęcenie mieszkańców stolicy Dolnego Śląska do poruszania się na rowerze do pracy, szkoły czy na uczelnię. Za regularne przejazdy przyznawane będą punkty, które można będzie wymieniać na atrakcyjne upominki. Będąc oficjalnym partnerem akcji Wrocław Fashion Outlet ufundował dla uczestników nagrody w postaci doładowania kont w programie lojalnościowym Fashion Club i kart podarunkowych do centrum.

Warto wspomnieć także o tym, że od kilku lat Wrocław Fashion Outlet aktywnie działa na rzecz środowiska. Wśród akcji organizowanych przez centrum, których zadaniem była ochrona przyrody, wymienić można m.in. regularne nasadzania drzew we Wrocławiu (w tym przekazanie 44 000 zł na nasadzenie i pielęgnację drzew w Parku Tysiąclecia) czy promowanie zrównoważonego transportu, w ramach którego na parkingu przed centrum znalazła się nowoczesna stacja ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay. Kolejną inicjatywą, w którą w najbliższym czasie planuje zaangażować się centrum, jest dołączenie do globalnej akcji „Godzina dla Ziemi”, która odbywa się w tym roku 25 marca. Choć w większości miejsc na świecie wydarzenie potrwa od 20:30 do 21:30, to z racji zamknięcia centrum o 21.00 postanowiono, że w celu wsparcia tak ważnej dla Wrocław Fashion Outlet inicjatywy, bezpieczne przygaszenie świateł nastąpi nieco wcześniej, bo już o godz. 20.

Więcej na: www.wroclawfashionoutlet.com  

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 267 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Branża kosmetyczna

Mikrobiom beauty
W ostatnich latach do kręgu zainteresowań biologów i biotechnologów (po ko­mórkach macierzystych) dołączył również mikrobiom człowieka, czyli różnicowana społeczność ko­mensalnych, symbiotycznych i patogennych mikroorga­nizmów żyjących w i na jego ciele. Badania nad mikroflorą obejmujące wpływ wieku, diety, stoso­wanych leków, środowiska życia oraz przebytych chorób na skład tej mikroflory umożliwiły zrozumienie rela­cji, które składają się na zachowanie zdrowia lub rozwój chorób zależnych właśnie od mikroorganizmów zamiesz­kujących nasze ciało. Okazuje się, że mikroflora ma wpływ na różne aspekty fizjologii organizmu człowieka oraz jego podatność na wiele dysfunkcji organizmu. Zachwianie naturalnej równowagi mikrobiologicznej skóry, np. poprzez zastosowanie terapii antybiotykowej czy agresywnej, nieprawidłowej pielęgnacji może mieć istotne konsekwencje dla jej funkcjonowania a także wpływać na przyspieszenie procesu jej starzenia.

Dlatego w kosmetologii rozwinął się odrębny nurt w kosmetologii – kosmetyki pre- i probiotyczne. Ich zadaniem jest tworzenie i utrzymanie na powierzchni skóry aktywnej bariery ochronnej – mikrobiologicznej flory, która zapobiega namnażaniu się drobnoustrojów chorobotwórczych. Są to kosmetyki idealne dla skóry pozbawionej naturalnej ochrony, podrażnionej czy uszkodzonej, ponieważ na takiej skórze patogenne drobnoustroje rozmnażają się błyskawicznie, powodując różnorodne dermatozy.

Mimo, iż wcześniejsze pokolenia posiadały, nabytą przez doświadczenie wiedzę, o dobrym wpływie pre- i probiotyków na skórę, jednak dopiero teraz trend mikrobiom beauty, czyli czerpanie z dobroczynnych właściwości kefirów czy jogurtów działających przeciwstarzeniowo i kojąco na skórę, jest widoczny w produkcji wielu luksusowych produktów do jej mycia i pielęgnacji.

Nutri beauty
Odpowiednio skomponowana dieta (zróżnicowana, bogata w warzywa, owoce i odpowiednie promocje białek, cukrów i tłuszczy) jest niezastąpiona dla prawidłowego rozwoju fizycznego, dobrego samopoczucia, oraz w utrzymaniu młodego, estetycznego wyglądu skóry. Niestety, często codzienny jadłospis przeciętnego człowieka odbiega od ideału i nie zaspokaja wszystkich potrzeb organizmu. Stosowanie odpowiednio dobranych suplementów diety (produktów, które są złożone z witamin, minerałów i innych substancji, traktowanych jako uzupełnienie normalnej żywności) pozwala na uzupełnienie ich braków, w sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania i narażenia na stres oraz szkodliwego działania czynników środowiskowych.

Globalne podejście do starzenia powoduje, że estetolodzy coraz chętniej wspomagają procedury zabiegowe zaleceniami dotyczącymi diety, posługując się także suplementacją. Rynek nutrikosmetyków (suplementów diety) dynamicznie rozwija się od kilku lat, jednak, jak prognozują analitycy PMR, w latach 2017–2020 dynamika rynku suplementów diety w Polsce wzrośnie do około 8% rocznie. W przypadku skóry, włosów oraz paznokci włączenie nutrikosmetyków do diety ma na celu poprawienie ich kondycji, wspieranie procesów metabolicznych zachodzących w skórze oraz wzmocnienie jej odporności czy pomoc w przywróceniu odpowiedniego stopnia nawilżenia. Wśród najpopularniejszych składników wzmacniająco-regenerującym znajdziemy witaminy (C, A, E, H, grupa B, PP), składniki minerlane (Zn, Fe, Se, Ca), NNKT (omega-3), karotenoidy (likopen), flawonoidy (izoflawony sojowe), wyciągi roślinne np. ze skrzypu polnego czy pokrzywy, aminokwasy(L-cysteina czy L-metionina), drożdże, koenzym Q.

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *