Jak przerobić klasyczną jeansową kurtkę, zwykły biały T-shirt czy nudne spodnie w efektowny unikat? Wystarczy wybrać się do nowopowstałej Galerii KSA w Galerii Bronowice i wziąć udział w bezpłatnych warsztatach upcyclingowych. Ich uczestnicy będą mieli okazję spersonalizować przyniesione ubrania pod okiem projektantek mody. Wydarzenie odbędzie się w najbliższy czwartek, 23 listopada.

Wyrzucanie ubrań jest passé. Zamiast tego warto je personalizować i tworzyć z nich własne „dzieła sztuki”. W Galerii KSA, w ramach popularnego cyklu „Zaprojektowani. Krakowskie Spotkania z Dizajnem”, przekonywać będą do tego specjalistki od mody z Krakowskich Szkół Artystycznych. W czwartek, 23 listopada, w Galerii Bronowice odbędą się bezpłatne warsztaty poświęcone upcyclingowi odzieży. Aby wziąć w nich udział wystarczy zabrać ze sobą ciuchy, którym chcemy podarować drugie życie. Uczestników ograniczać będzie już tylko ich własna wyobraźnia. Brak zdolności manualnych czy krawieckich nie stoi na przeszkodzie. O pomoc i cenne rady – przypomnijmy! – będzie można poprosić obecne na miejscu artystki. Organizator zapewnia niezbędne materiały i sprzęt. Do dyspozycji będą maszyny do szycia, obsługiwane przez osoby prowadzące zajęcia, a także różnego rodzaju zdobienia, takie jak koraliki, cekiny czy farby do malowania jeansowych kurtek lub spodni.

Przypomnijmy, że Galeria KSA to oddział Krakowskich Szkół Artystycznych, zlokalizowany w Galerii Bronowice. Jest to wspólna przestrzeń dla projektantów mody, wnętrz, fotografików, artystów sztuk wizualnych i pasjonatów kreatywnych rozwiązań zarówno do tworzenia, jak  i dzielenia się swoją twórczością. Do 28 listopada w Galerii KSA można podziwiać wystawę projektów modowych dwóch utalentowanych designerek – Beaty Zhyvushkiej i Bernadetty Perzanowskiej.

„Zaprojektowani. Krakowskie Spotkania z Dizajnem” to coroczna impreza organizowana przez Krakowskie Szkoły Artystyczne we współpracy z Miastem Kraków z myślą o miłośnikach projektowania, dobrego desingu oraz wszystkich tych, którzy kochają sztukę.

Warsztaty z personalizacji ubrań odbędą się 23 listopada, w godz. 18:00-21:00, w Galerii KSA w Galerii Bronowice (poziom +1). Lokal Galerii KSA jest otwarty dla odwiedzających od poniedziałku do piątku w godz. 15:00-19:00 oraz w soboty i niedziele handlowe w godzinach otwarcia Galerii Bronowice.

Branża kosmetyczna

Hi-tech beauty
Zabiegi high-tech to procedury z zastosowaniem najnowocześniejszych urządzeń, które pozwalają na przeprowadzanie nieinwazyjnych i relatywnie przyjemnych zabiegów, dających spektakularne efekty w krótkim czasie. Szeroki wybór aparatury, której działanie opiera się na najnowszych technologiach, zarówno w medycynie estetycznej, jak i kosmetologii, gwarantuje wspaniałe rezultaty w redukcji zmarszczek, uszkodzeń posłonecznych, blizn i trądziku. Urządzenia hi-tech umożliwiają lifting twarzy, wyrównanie kolorytu oraz poprawę jakości skóry. Po wykluczeniu przeciwwskazań, można z nich korzystać w każdym wieku, aby spowolnić procesy starzenia i dłużej utrzymać młody wygląd, a także, aby korygować problemy estetyczne wynikające z upływu lat.

Aparaturowe zabiegi hi-tech wykorzystują kilka innowacyjnych technologii, które można stosować pojedynczo bądź zestawić w różne kombinacje: fale radiowe RF, podczerwień IR, ultradźwięki US, masaż próżniowy, mikronakłuwanie oraz różnego rodzaju prądy. Mimo, iż technologie te znane są od dawna, trend hi-tech beauty rozwija się, cięgle dostarczając estetologom nowszą i nowocześniejszą aparaturę. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że zabiegi te wypierają tzw. „białą kosmetykę” – obecnie nie ma praktycznie gabinetu, który nie posiadałby w swojej ofercie zabiegów z wykorzystaniem aparatury hi-tech.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Branża kosmetyczna oferuje szeroki wachlarz produktów, w tym m.in. kosmetyki do pielęgnacji
skóry, włosów, jamy ustnej, perfumy czy kosmetyki kolorowe. Produkty te są dostępne w sprzedaży bezpośredniej, hurtowej, a także za pośrednictwem salonów piękności, salonów fryzjerskich czy centrów SPA.

Na każdym z etapów generowane jest zatrudnienie, tworzona jest wartość dodana, wypłacane są wynagrodzenia i odprowadzane są podatki. Łączne efekty ekonomiczne znacznie przewyższają efekty bezpośrednie. W niniejszym raporcie podjęto próbę ich oszacowania przy użyciu modelu przepływów międzygałęziowych, inaczej zwanego modelem Input-Output lub modelem Leontiefa. Model koncentruje się na powiązaniach i zależnościach między różnymi gałęziami gospodarki, dzięki czemu pozwala zbadać, w jaki sposób działalność danej gałęzi wpływa na rozwój pozostałych.

Awangarda

Awangarda to termin używany w kontekście sztuki, literatury, muzyki i innych dziedzin artystycznych, aby opisać eksperymentalne, nowatorskie i często rewolucyjne podejście do tworzenia dzieł. Ruchy awangardowe często pojawiły się w odpowiedzi na zmieniające się społeczne, polityczne i technologiczne realia, a ich celem było przełamywanie tradycji i konwencji, poszukiwanie nowych form wyrazu oraz wprowadzanie innowacyjnych idei.

Termin „awangarda” jest szerokim pojęciem i obejmuje wiele różnorodnych ruchów artystycznych, które pojawiły się w różnych okresach i miejscach. Kilka przykładów ruchów awangardowych to:

Futuryzm: Ruch futurystyczny pojawił się we Włoszech pod koniec XIX i na początku XX wieku, koncentrując się na glorifikacji nowoczesności, technologii i energii. Futuryści dążyli do przełamywania konwencji w malarstwie, literaturze i sztukach performatywnych.

Kubizm: Ten ruch artystyczny rozwijał się w sztuce w pierwszej połowie XX wieku, zwłaszcza za sprawą pionierów takich jak Pablo Picasso i Georges Braque. Charakteryzował się fragmentacją obrazów, które były przedstawiane za pomocą form geometrycznych.

Dadaizm: Powstały w czasie I wojny światowej, dadaizm był ruchem artystycznym, który sprzeciwiał się konwencjom i normom społecznym. Jego przedstawiciele, tacy jak Marcel Duchamp, stosowali ironię i absurd, aby wyrazić swoje poglądy na ówczesne społeczeństwo.

Surrealizm: Powstały w latach 20. XX wieku, surrealizm koncentrował się na eksploracji nieświadomości i podświadomości. Malarze surrealistyczni, tacy jak Salvador Dalí, tworzyli obrazy zdeformowanych, onirycznych scen.

Abstrakcjonizm: Ruch ten, rozwijający się w XX wieku, skupiał się na rezygnacji z przedstawiania przedmiotów w sposób realistyczny. Abstrakcjonizm eksplorował formy, kolory i linie, dążąc do wyrażenia emocji i idei abstrakcyjnych.

Awangarda była często związana z radykalnymi zmianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi. Jej wpływ na sztukę i kulturę jest trudny do przecenienia, ponieważ ruchy awangardowe otworzyły nowe możliwości dla artystów i przyczyniły się do ewolucji sztuki na przestrzeni wieków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *