dieta oczyszczająca

Już Starożytni ludzi oczyszczali swój organizm specyficznymi dietami. Miało to przede wszystkim wymiar religijny, jednak przyczyniało się także polepszeniu zdrowia, odporności i pozytywnie wpływało na cały organizm. Dla Chrześcijan (np.) w ciągu roku następują dwa posty:

  • jeden 40 dniowy przed okresem Wielkanocy,
  • drugi w okresie Adwentu przed Bożym Narodzeniem.

Jak nie trudno to zobaczyć oba przypadają one na okres jesienny i wiosenny, kiedy to oczyszczanie organizmu jest, jak najbardziej wskazane z punktu widzenia biologicznego.

Dlaczego stosuje się diety oczyszczające?

Diety oczyszczające przyczyniają się nie tylko do poprawy samopoczucia, ale również mają wpływ na poprawę wyglądu skóry. Dla jednych to właśnie uroda jest głównym powodem, dla którego decydują się na przejście na dietę. Dzięki zmianie diety na okres kilku, kilkunastu lub w ekstremalnych sytuacjach kilkudziesięciu dni, organizm oczyszcza się toksyn i nadmiaru wody – dzięki czemu skóra wygląda na zdrowszą, pełną energii i młodzieńczego blasku, a także znikają opuchlizny zarówno na ciele jak i twarzy.

Dla wszystkich pań, które borykają się z obrzękami na twarzy, czy też cieniami pod oczami kilku dniowa dieta oczyszczająca, pomoże się z nimi uporać i zyskać odświeżony wygląd.

Zdrowie

Oczywiście dieta oczyszczająca nie pozostaje bez wpływu na zdrowie. Widoczne zmiany w polepszeniu stanu skóry, to jedynie – można by powiedzieć – efekt uboczny diety. To, że go uzyskujemy jest przede wszystkim efektem lepszego funkcjonowania organizmu, który dzięki lekkim posiłkom i dostarczaniu w nich bogactwa witamin i minerałów, może zająć się odbudową i regeneracją tkanek.

Po diecie oczyszczającej uzyskujemy uczucie lekkości, a towarzyszy mu również lepsza odporność. Stąd okres jesienno-wiosenny, kiedy to najbardziej jesteśmy narażeni na przeziębienia, jest najlepszy do przeprowadzenia diety oczyszczającej.

Głodówka – jak ją przeprowadzać?

Jedną z najczęściej stosowanych diet oczyszczających jest głodówka. Niektórzy jednodniowe głodówki stosują nawet cyklicznie co tydzień. Jeśli chodzi o te trwające więcej niż jeden dzień, można jest przeprowadzać nie częściej niż raz na 3 miesiące (i to najlepiej w konsultacji z lekarzem). Podczas głodówki przyjmuje się jedynie płyny – wodę niegazowaną, napary ziołowe. Aby nie doprowadzić do efektu jo-jo po jej zakończeniu należy stopniowo wprowadzać inne pokarmy do diety zaczynając od soków, potem owoców i warzyw, i przechodzić do zdrowej zbilansowanej diety.

Branża kosmetyczna

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

One thought on “Wpływ diety oczyszczającej organizm na urodę”
  1. Dziewczyny odchudzanie proponuje zaczac od motywacji, jak potrzebujecie cos na motywacje, poszukajcie sobie w gogle; odchudzanie przed i po by sasetka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *