jak dbać o urodę?

Każda kobieta lubi o siebie zadbać. Naturalne piękno pielęgnować, a swoje zalety eksponować. Drogeryjne kosmetyki nie zawsze sprawdzą się tak dobrze, jak to, co możemy dla siebie zrobić w domu. Zrelaksowane i spokojne poddać się domowym zabiegom SPA, które nie odbiją się niekorzystnie na domowym budżecie. Jakie są sprawdzone sposoby dbania o urodę? Przekonajmy się.

Oczyszczanie skóry

Nawet ciężki makijaż podda się mocy olejków. O oczyszczaniu olejami na pewno już słyszałaś. Lecz, czy miałaś odwagę je już zastosować? Jeśli nie, to koniecznie spróbuj, gdyż rezultaty mogą Cię pozytywnie zaskoczyć. Olej warto dopasować pod upodobania swojej cery, gdyż dla jednych ideałem będzie kokosowy, dla innych znowu mieszanka arganowego i awokado. Znajdź swojego ulubieńca i zmywaj nim makijaż.

Po umyciu twarzy olejkiem możesz zrobić sobie także domowy peeling z płatków owsianych. Delikatnie usunie martwy naskórek i pozostawi skórę odżywioną i gładką.

Nawilżanie

Nawilżanie to coś, o co trzeba zadbać zarówno od zewnątrz, jak i wewnątrz. Niezwykle ważne jest regularne picie wody, dlatego miej ją zawsze przy sobie i popijaj małymi łyczkami przez cały dzień. Dobrze jest dostarczyć odrobinę wody do organizmu już, gdy wstajemy rano. Wypicie ciepłej wody (może być z cytryną) pobudzi organizm do pracy i orzeźwi Cię. Nie zapominaj oczywiście o nawilżaniu skóry, zwłaszcza zimą – gdy powietrze jest suche i dużo czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach.

Regeneracja i odbudowa

Jeśli potrzebujesz natychmiastowej regeneracji spróbuj zastosować maseczkę z banana, awokado i ulubionego olejku. Zmęczona skóra nagle rozpromieni się, a Ty będziesz wyglądać o kilka lat młodziej – prawie jak po chirurgicznym liftingu.

Ciemne okręgi pod oczami to częsta bolączka wielu kobiet. Jeśli i Ty męczysz się z tym problem, trzymaj żel pod oczy w lodówce – dzięki temu efekt opuchlizny będzie zniwelowany o wiele szybciej. Jeśli nie posiadasz kremu pod oczy, zamiennie – w celu usunięcia cieni i opuchlizny pod oczami – stosować również plasterki ogórka. Dobrym pomysłem są również torebki od herbaty.

O usta należy dbać „na okrągło”. Zawsze noś przy sobie ulubiony balsam, który możesz zaaplikować na nie w dowolnym czasie. Raz na jakiś czas zrób domowy peeling kawowo-cukrowy lub nawilżającą maseczkę ze śmietany, awokado i miodu.

Uroda dla ciała

Piękne odprężone ciało to wynik nie tylko dobrej diety, ale również zewnętrznej pielęgnacji. W zależności od potrzeb dodawaj do kąpieli aromatyczne olejki – np. lawendowy – a od czasu do czasu zdecyduj się na kąpiel niczym królowa Egiptu – dodaj mleka do wody.

Branża kosmetyczna

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł1. Oznacza to, że Polska jest szóstym rynkiem na kontynencie, ustępując tylko największym europejskim gospodarkom, m.in. Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. Polski rynek osiągnął taki poziom dzięki stałemu rozwojowi w ciągu ostatnich 15 lat (WYKRES 2). Realny skumulowany wzrost rynku w tym okresie to 32 proc., czyli średnio 2 proc. rocznie. Natomiast nominalny skumulowany wzrost rynku wyniósł w tym okresie aż 78 proc. – wartość rynku w cenach bieżących od 2002 do 2016 r. urosła z 9,0 do 16 mld.

Skok branży jest imponujący, szczególnie w porównaniu z sytuacją w innych państwach europejskich. Spośród szóstki największych europejskich rynków kosmetycznych Polska w ujęciu realnym (w cenach stałych) rosła najszybciej. To tym bardziej istotne, że inne duże rynki jak np. francuski i włoski nie tylko nie odnotowały wzrostów, ale wręcz się skurczyły (odpowiednio o 0,19 proc. i 1,09 proc.).

Awangarda

Awangarda to termin używany w kontekście sztuki, literatury, muzyki i innych dziedzin artystycznych, aby opisać eksperymentalne, nowatorskie i często rewolucyjne podejście do tworzenia dzieł. Ruchy awangardowe często pojawiły się w odpowiedzi na zmieniające się społeczne, polityczne i technologiczne realia, a ich celem było przełamywanie tradycji i konwencji, poszukiwanie nowych form wyrazu oraz wprowadzanie innowacyjnych idei.

Termin „awangarda” jest szerokim pojęciem i obejmuje wiele różnorodnych ruchów artystycznych, które pojawiły się w różnych okresach i miejscach. Kilka przykładów ruchów awangardowych to:

Futuryzm: Ruch futurystyczny pojawił się we Włoszech pod koniec XIX i na początku XX wieku, koncentrując się na glorifikacji nowoczesności, technologii i energii. Futuryści dążyli do przełamywania konwencji w malarstwie, literaturze i sztukach performatywnych.

Kubizm: Ten ruch artystyczny rozwijał się w sztuce w pierwszej połowie XX wieku, zwłaszcza za sprawą pionierów takich jak Pablo Picasso i Georges Braque. Charakteryzował się fragmentacją obrazów, które były przedstawiane za pomocą form geometrycznych.

Dadaizm: Powstały w czasie I wojny światowej, dadaizm był ruchem artystycznym, który sprzeciwiał się konwencjom i normom społecznym. Jego przedstawiciele, tacy jak Marcel Duchamp, stosowali ironię i absurd, aby wyrazić swoje poglądy na ówczesne społeczeństwo.

Surrealizm: Powstały w latach 20. XX wieku, surrealizm koncentrował się na eksploracji nieświadomości i podświadomości. Malarze surrealistyczni, tacy jak Salvador Dalí, tworzyli obrazy zdeformowanych, onirycznych scen.

Abstrakcjonizm: Ruch ten, rozwijający się w XX wieku, skupiał się na rezygnacji z przedstawiania przedmiotów w sposób realistyczny. Abstrakcjonizm eksplorował formy, kolory i linie, dążąc do wyrażenia emocji i idei abstrakcyjnych.

Awangarda była często związana z radykalnymi zmianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi. Jej wpływ na sztukę i kulturę jest trudny do przecenienia, ponieważ ruchy awangardowe otworzyły nowe możliwości dla artystów i przyczyniły się do ewolucji sztuki na przestrzeni wieków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *