Sprawdzone metody dbania o urodę

Sprawdzone metody dbania o urodę

Każda kobieta lubi o siebie zadbać. Naturalne piękno pielęgnować, a swoje zalety eksponować. Drogeryjne kosmetyki nie zawsze sprawdzą się tak dobrze, jak to, co możemy dla siebie zrobić w domu. Zrelaksowane i spokojne poddać się domowym zabiegom SPA, które nie odbiją się niekorzystnie na domowym budżecie. Jakie są sprawdzone sposoby dbania o urodę? Przekonajmy się.

Oczyszczanie skóry

Nawet ciężki makijaż podda się mocy olejków. O oczyszczaniu olejami na pewno już słyszałaś. Lecz, czy miałaś odwagę je już zastosować? Jeśli nie, to koniecznie spróbuj, gdyż rezultaty mogą Cię pozytywnie zaskoczyć. Olej warto dopasować pod upodobania swojej cery, gdyż dla jednych ideałem będzie kokosowy, dla innych znowu mieszanka arganowego i awokado. Znajdź swojego ulubieńca i zmywaj nim makijaż.

Po umyciu twarzy olejkiem możesz zrobić sobie także domowy peeling z płatków owsianych. Delikatnie usunie martwy naskórek i pozostawi skórę odżywioną i gładką.

Nawilżanie

Nawilżanie to coś, o co trzeba zadbać zarówno od zewnątrz, jak i wewnątrz. Niezwykle ważne jest regularne picie wody, dlatego miej ją zawsze przy sobie i popijaj małymi łyczkami przez cały dzień. Dobrze jest dostarczyć odrobinę wody do organizmu już, gdy wstajemy rano. Wypicie ciepłej wody (może być z cytryną) pobudzi organizm do pracy i orzeźwi Cię. Nie zapominaj oczywiście o nawilżaniu skóry, zwłaszcza zimą – gdy powietrze jest suche i dużo czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach.

Regeneracja i odbudowa

Jeśli potrzebujesz natychmiastowej regeneracji spróbuj zastosować maseczkę z banana, awokado i ulubionego olejku. Zmęczona skóra nagle rozpromieni się, a Ty będziesz wyglądać o kilka lat młodziej – prawie jak po chirurgicznym liftingu.

Ciemne okręgi pod oczami to częsta bolączka wielu kobiet. Jeśli i Ty męczysz się z tym problem, trzymaj żel pod oczy w lodówce – dzięki temu efekt opuchlizny będzie zniwelowany o wiele szybciej. Jeśli nie posiadasz kremu pod oczy, zamiennie – w celu usunięcia cieni i opuchlizny pod oczami – stosować również plasterki ogórka. Dobrym pomysłem są również torebki od herbaty.

O usta należy dbać „na okrągło”. Zawsze noś przy sobie ulubiony balsam, który możesz zaaplikować na nie w dowolnym czasie. Raz na jakiś czas zrób domowy peeling kawowo-cukrowy lub nawilżającą maseczkę ze śmietany, awokado i miodu.

Uroda dla ciała

Piękne odprężone ciało to wynik nie tylko dobrej diety, ale również zewnętrznej pielęgnacji. W zależności od potrzeb dodawaj do kąpieli aromatyczne olejki – np. lawendowy – a od czasu do czasu zdecyduj się na kąpiel niczym królowa Egiptu – dodaj mleka do wody.

Branża kosmetyczna

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Branża kosmetyczna oferuje szeroki wachlarz produktów, w tym m.in. kosmetyki do pielęgnacji
skóry, włosów, jamy ustnej, perfumy czy kosmetyki kolorowe. Produkty te są dostępne w sprzedaży bezpośredniej, hurtowej, a także za pośrednictwem salonów piękności, salonów fryzjerskich czy centrów SPA.

Na każdym z etapów generowane jest zatrudnienie, tworzona jest wartość dodana, wypłacane są wynagrodzenia i odprowadzane są podatki. Łączne efekty ekonomiczne znacznie przewyższają efekty bezpośrednie. W niniejszym raporcie podjęto próbę ich oszacowania przy użyciu modelu przepływów międzygałęziowych, inaczej zwanego modelem Input-Output lub modelem Leontiefa. Model koncentruje się na powiązaniach i zależnościach między różnymi gałęziami gospodarki, dzięki czemu pozwala zbadać, w jaki sposób działalność danej gałęzi wpływa na rozwój pozostałych.

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *