Bilety na mecze Wimbledonu 2024, zaproszenie na finał Mistrzostw Świata w Hokeju na Lodzie w Pradze, koszulka z podpisem Igi Świątek, kij golfowy Adriana Meronka, ale też sportowe gadżety, bilety na wydarzenia kulturalne, spotkania z ciekawymi ludźmi, a także studia MBA w Akademii Leona Koźmińskiego – to wszystko można wylicytować w aukcji organizowanej przez Panattoni i Fundację Rozwoju ALK. Dochód zostanie przeznaczony na stypendia naukowe dla uzdolnionej młodzieży w Koźmińskim.

Aukcja charytatywna People&Passion została zainicjowana na okoliczność 10-tej jubileuszowej Gali Panattoni. Co roku firma zaprasza swoich partnerów biznesowych do świętowania wspólnych przedsięwzięć i przyznaje wyróżnienia wspólnym projektom z 16 rynków europejskich i z Indii.

Już 19 października na platformie Allegro Charytatywni (charytatywni.allegro.pl) rusza aukcja People&Passion, która potrwa do 29 października. Każdy może wziąć w niej udział i stać się posiadaczem rakiety tenisowej sygnowanej przez Huberta Hurkacza, kija golfowego najwybitniejszego polskiego golfisty Adriana Meronka czy zaproszeń do loży Panattoni na wydarzenia kulturalne lub sportowe na Stadionie PGE Narodowym. Można również wylicytować zwiedzanie Radia 357 w towarzystwie Kuby Strzyczkowskiego – dziennikarza radiowego i telewizyjnego oraz wspólny obiad przygotowany przez samego redaktora czy wziąć udział w audycji „Firmament” Jarosława Sroki.

– Filantropii bez biznesu nie ma, a biznes bez filantropi traci smak. Pasja jest podwaliną sukcesu, ale też spoiwem, które łączy wiele dziedzin, sport, sztukę, naukę i biznes. Inicjując tegoroczną aukcję charytatywną People&Passion, zależało mi na tym, aby podzielić się pasją do pomagania. Do organizacji aukcji zaprosiliśmy Fundację Rozwoju Akademii Leona Koźmińskiego. Całościowy dochód z aukcji zostanie przeznaczony na stypendia dla najzdolniejszej młodzieży z krajów, w których działa Panattoni oraz z Ukrainy –  mówi Robert Dobrzycki CEO i współwłaściciel Panattoni.

Celem Fundacji Rozwoju Akademii Leona Koźmińskiego jest łączenie świata nauki z biznesem poprzez wspieranie postaw przedsiębiorczości wśród młodych ludzi, pomoc w zdobywaniu przez nich wiedzy i ich rozwój.

– Patrząc na imponującą listę przedmiotów do wylicytowania, ale przede wszystkim na ludzi, którzy za nimi stoją, ich pracę, konsekwencję w pokonywaniu trudności i dążenie do celu, a w efekcie na ich sukces, cieszymy się, że dzielą się oni tym wszystkim z osobami, które stoją na początku swojej kariery naukowej i które potrzebują wsparcia, tej iskry do dalszego rozwoju. Już teraz dziękujemy również wszystkim osobom licytującym, dzięki którym utworzymy dedykowane stypendia naukowe dla zdolnej młodzieży – mówi dr Sylwia Hałas-Dej, Prezes Fundacji Rozwoju ALK, Dziekan Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów.

Czas trwania aukcji – 19-29 października pod linkiem Aukcja charytatywna „People & Passion” stypendia dla zdolnej młodzieży. – Allegro Charytatywni

Branża kosmetyczna

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Dbanie o urodę to ważny aspekt życia codziennego. Zwykło się uważać, że szczególnie zainteresowane są nim kobiety, ale mniejszościowa dotychczas grupa męska dynamicznie rośnie, bo mężczyźni też lubią o siebie dbać. Atrakcyjny wygląd sprzyja dobremu samopoczuciu, a także przykuwa uwagę otoczenia. Z zalet zabiegów pielęgnacyjnych zdaje sobie sprawę coraz więcej ludzi, a rosnący dobrobyt społeczeństwa pozwala na korzystanie z usług profesjonalnych salonów w coraz większym stopniu.

Za te „urodowe cuda” odpowiadają utalentowane kosmetyczki. Jest to zawód oferujący obiecujące perspektywy na przyszłość i możliwość ciągłego rozwoju.

Praca na etacie w salonie kosmetycznym to pensja od 1700 zł do 2700 zł netto. Podane widełki są przeciętne, co oznacza, że skrajne przypadki mogą zarabiać mniej lub więcej, niż pokazuje to podany przedział. Różnice w zarobkach wynikają z lokalizacji danego salonu. Większe miasta oferują wyższe pensje w stosunku do mniejszych miejscowości, gdzie zainteresowanie usługami jest mniejsze. Do tego dochodzą nabyte kompetencje oraz ich potwierdzenia – zyskasz na wartości, jeśli specjalizujesz się w kilku zabiegach, a dodatkowo posiadasz dyplomy i certyfikaty zdobyte na szkoleniach i kursach. Jeśli jednak Twoje zaangażowanie w pracę zaowocuje własną działalnością, to możesz liczyć na zyski rzędu 3500 zł – 5000 zł. Zarobki kosmetyczki pracującej na własną rękę uzależnione są od oferowanych cen usług, popularności wśród klientów, posiadanych umiejętności oraz ponoszonych w związku z działalnością kosztów.

Mikrobiom beauty
W ostatnich latach do kręgu zainteresowań biologów i biotechnologów (po ko­mórkach macierzystych) dołączył również mikrobiom człowieka, czyli różnicowana społeczność ko­mensalnych, symbiotycznych i patogennych mikroorga­nizmów żyjących w i na jego ciele. Badania nad mikroflorą obejmujące wpływ wieku, diety, stoso­wanych leków, środowiska życia oraz przebytych chorób na skład tej mikroflory umożliwiły zrozumienie rela­cji, które składają się na zachowanie zdrowia lub rozwój chorób zależnych właśnie od mikroorganizmów zamiesz­kujących nasze ciało. Okazuje się, że mikroflora ma wpływ na różne aspekty fizjologii organizmu człowieka oraz jego podatność na wiele dysfunkcji organizmu. Zachwianie naturalnej równowagi mikrobiologicznej skóry, np. poprzez zastosowanie terapii antybiotykowej czy agresywnej, nieprawidłowej pielęgnacji może mieć istotne konsekwencje dla jej funkcjonowania a także wpływać na przyspieszenie procesu jej starzenia.

Dlatego w kosmetologii rozwinął się odrębny nurt w kosmetologii – kosmetyki pre- i probiotyczne. Ich zadaniem jest tworzenie i utrzymanie na powierzchni skóry aktywnej bariery ochronnej – mikrobiologicznej flory, która zapobiega namnażaniu się drobnoustrojów chorobotwórczych. Są to kosmetyki idealne dla skóry pozbawionej naturalnej ochrony, podrażnionej czy uszkodzonej, ponieważ na takiej skórze patogenne drobnoustroje rozmnażają się błyskawicznie, powodując różnorodne dermatozy.

Mimo, iż wcześniejsze pokolenia posiadały, nabytą przez doświadczenie wiedzę, o dobrym wpływie pre- i probiotyków na skórę, jednak dopiero teraz trend mikrobiom beauty, czyli czerpanie z dobroczynnych właściwości kefirów czy jogurtów działających przeciwstarzeniowo i kojąco na skórę, jest widoczny w produkcji wielu luksusowych produktów do jej mycia i pielęgnacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *