Bilety na mecze Wimbledonu 2024, zaproszenie na finał Mistrzostw Świata w Hokeju na Lodzie w Pradze, koszulka z podpisem Igi Świątek, kij golfowy Adriana Meronka, ale też sportowe gadżety, bilety na wydarzenia kulturalne, spotkania z ciekawymi ludźmi, a także studia MBA w Akademii Leona Koźmińskiego – to wszystko można wylicytować w aukcji organizowanej przez Panattoni i Fundację Rozwoju ALK. Dochód zostanie przeznaczony na stypendia naukowe dla uzdolnionej młodzieży w Koźmińskim.

Aukcja charytatywna People&Passion została zainicjowana na okoliczność 10-tej jubileuszowej Gali Panattoni. Co roku firma zaprasza swoich partnerów biznesowych do świętowania wspólnych przedsięwzięć i przyznaje wyróżnienia wspólnym projektom z 16 rynków europejskich i z Indii.

Już 19 października na platformie Allegro Charytatywni (charytatywni.allegro.pl) rusza aukcja People&Passion, która potrwa do 29 października. Każdy może wziąć w niej udział i stać się posiadaczem rakiety tenisowej sygnowanej przez Huberta Hurkacza, kija golfowego najwybitniejszego polskiego golfisty Adriana Meronka czy zaproszeń do loży Panattoni na wydarzenia kulturalne lub sportowe na Stadionie PGE Narodowym. Można również wylicytować zwiedzanie Radia 357 w towarzystwie Kuby Strzyczkowskiego – dziennikarza radiowego i telewizyjnego oraz wspólny obiad przygotowany przez samego redaktora czy wziąć udział w audycji „Firmament” Jarosława Sroki.

– Filantropii bez biznesu nie ma, a biznes bez filantropi traci smak. Pasja jest podwaliną sukcesu, ale też spoiwem, które łączy wiele dziedzin, sport, sztukę, naukę i biznes. Inicjując tegoroczną aukcję charytatywną People&Passion, zależało mi na tym, aby podzielić się pasją do pomagania. Do organizacji aukcji zaprosiliśmy Fundację Rozwoju Akademii Leona Koźmińskiego. Całościowy dochód z aukcji zostanie przeznaczony na stypendia dla najzdolniejszej młodzieży z krajów, w których działa Panattoni oraz z Ukrainy –  mówi Robert Dobrzycki CEO i współwłaściciel Panattoni.

Celem Fundacji Rozwoju Akademii Leona Koźmińskiego jest łączenie świata nauki z biznesem poprzez wspieranie postaw przedsiębiorczości wśród młodych ludzi, pomoc w zdobywaniu przez nich wiedzy i ich rozwój.

– Patrząc na imponującą listę przedmiotów do wylicytowania, ale przede wszystkim na ludzi, którzy za nimi stoją, ich pracę, konsekwencję w pokonywaniu trudności i dążenie do celu, a w efekcie na ich sukces, cieszymy się, że dzielą się oni tym wszystkim z osobami, które stoją na początku swojej kariery naukowej i które potrzebują wsparcia, tej iskry do dalszego rozwoju. Już teraz dziękujemy również wszystkim osobom licytującym, dzięki którym utworzymy dedykowane stypendia naukowe dla zdolnej młodzieży – mówi dr Sylwia Hałas-Dej, Prezes Fundacji Rozwoju ALK, Dziekan Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów.

Czas trwania aukcji – 19-29 października pod linkiem Aukcja charytatywna „People & Passion” stypendia dla zdolnej młodzieży. – Allegro Charytatywni

Branża kosmetyczna

Nutri beauty
Odpowiednio skomponowana dieta (zróżnicowana, bogata w warzywa, owoce i odpowiednie promocje białek, cukrów i tłuszczy) jest niezastąpiona dla prawidłowego rozwoju fizycznego, dobrego samopoczucia, oraz w utrzymaniu młodego, estetycznego wyglądu skóry. Niestety, często codzienny jadłospis przeciętnego człowieka odbiega od ideału i nie zaspokaja wszystkich potrzeb organizmu. Stosowanie odpowiednio dobranych suplementów diety (produktów, które są złożone z witamin, minerałów i innych substancji, traktowanych jako uzupełnienie normalnej żywności) pozwala na uzupełnienie ich braków, w sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania i narażenia na stres oraz szkodliwego działania czynników środowiskowych.

Globalne podejście do starzenia powoduje, że estetolodzy coraz chętniej wspomagają procedury zabiegowe zaleceniami dotyczącymi diety, posługując się także suplementacją. Rynek nutrikosmetyków (suplementów diety) dynamicznie rozwija się od kilku lat, jednak, jak prognozują analitycy PMR, w latach 2017–2020 dynamika rynku suplementów diety w Polsce wzrośnie do około 8% rocznie. W przypadku skóry, włosów oraz paznokci włączenie nutrikosmetyków do diety ma na celu poprawienie ich kondycji, wspieranie procesów metabolicznych zachodzących w skórze oraz wzmocnienie jej odporności czy pomoc w przywróceniu odpowiedniego stopnia nawilżenia. Wśród najpopularniejszych składników wzmacniająco-regenerującym znajdziemy witaminy (C, A, E, H, grupa B, PP), składniki minerlane (Zn, Fe, Se, Ca), NNKT (omega-3), karotenoidy (likopen), flawonoidy (izoflawony sojowe), wyciągi roślinne np. ze skrzypu polnego czy pokrzywy, aminokwasy(L-cysteina czy L-metionina), drożdże, koenzym Q.

Global anti-aging oraz Healthy aging – nowe podejście do starzenia
Starzenie (aging), jest skomplikowanym, długotrwałym, dynamicznym i nieodwracalnym procesem związanym z upływem lat, zachodzącym w ludzkim organizmie, który ma wpływ na wiele aspektów ludzkiego życia, związanych z aktywnością fizyczną, mentalną i społeczną. Rozpoczyna się niepostrzeżenie po okresie dojrzewania, nasila z biegiem czasu i prowadzi do uszkodzenia wszystkich funkcji organizmu.

Mimo, że jest to proces fizjologiczny i dotyczący każdego z nas, współczesne pokolenia ludzi nie chcą pogodzić się ze zmianami związanymi ze starzeniem, zachodzącymi w ich organizmach. Z roku na rok na całym świecie rośnie liczba osób, dla których zachowanie atrakcyjnego wyglądu do późnej starości jest równie ważne, jak zachowanie aktywnego umysłu i dobrego zdrowia fizycznego. Mimo, iż starzenie to proces naturalny, już od dziesięcioleci zaznacza się tendencja, aby traktować go w kategoriach patologii („choroba starzenia”) wymagającej właściwej diagnostyki, profilaktyki i terapii.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Awangarda

Awangarda to termin używany w kontekście sztuki, literatury, muzyki i innych dziedzin artystycznych, aby opisać eksperymentalne, nowatorskie i często rewolucyjne podejście do tworzenia dzieł. Ruchy awangardowe często pojawiły się w odpowiedzi na zmieniające się społeczne, polityczne i technologiczne realia, a ich celem było przełamywanie tradycji i konwencji, poszukiwanie nowych form wyrazu oraz wprowadzanie innowacyjnych idei.

Termin „awangarda” jest szerokim pojęciem i obejmuje wiele różnorodnych ruchów artystycznych, które pojawiły się w różnych okresach i miejscach. Kilka przykładów ruchów awangardowych to:

Futuryzm: Ruch futurystyczny pojawił się we Włoszech pod koniec XIX i na początku XX wieku, koncentrując się na glorifikacji nowoczesności, technologii i energii. Futuryści dążyli do przełamywania konwencji w malarstwie, literaturze i sztukach performatywnych.

Kubizm: Ten ruch artystyczny rozwijał się w sztuce w pierwszej połowie XX wieku, zwłaszcza za sprawą pionierów takich jak Pablo Picasso i Georges Braque. Charakteryzował się fragmentacją obrazów, które były przedstawiane za pomocą form geometrycznych.

Dadaizm: Powstały w czasie I wojny światowej, dadaizm był ruchem artystycznym, który sprzeciwiał się konwencjom i normom społecznym. Jego przedstawiciele, tacy jak Marcel Duchamp, stosowali ironię i absurd, aby wyrazić swoje poglądy na ówczesne społeczeństwo.

Surrealizm: Powstały w latach 20. XX wieku, surrealizm koncentrował się na eksploracji nieświadomości i podświadomości. Malarze surrealistyczni, tacy jak Salvador Dalí, tworzyli obrazy zdeformowanych, onirycznych scen.

Abstrakcjonizm: Ruch ten, rozwijający się w XX wieku, skupiał się na rezygnacji z przedstawiania przedmiotów w sposób realistyczny. Abstrakcjonizm eksplorował formy, kolory i linie, dążąc do wyrażenia emocji i idei abstrakcyjnych.

Awangarda była często związana z radykalnymi zmianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi. Jej wpływ na sztukę i kulturę jest trudny do przecenienia, ponieważ ruchy awangardowe otworzyły nowe możliwości dla artystów i przyczyniły się do ewolucji sztuki na przestrzeni wieków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *