• CUPRA PADLOWE odbędzie się 3 lutego na kortach Interpadel w Warszawie.
  • W wydarzeniu wezmą udział znani sportowcy oraz osobistości medialne m.in. Agnieszka Radwańska, Maciej Dowbor, izak, Łukasz Kadziewicz.
  • Barcelońska marka wspiera rozwój padla na całym świecie, angażując się m.in. w odkrywanie i rozwijanie młodych talentów.

Wśród najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Hiszpanii tylko jedna może dorównywać piłce nożnej – jest nią padel wywodzący się z meksykańskiego Acapulco. Barcelońska marka od lat wspiera tą jedną z najszybciej rozwijających się dyscyplin na świecie nie tylko poprzez wspieranie sportowców, ale również przez sponsorowanie wydarzeń sportowych. Jednym z nich jest polski turniej CUPRA PADLOWE, który odbędzie się w Warszawie już na początku lutego.

Jak CUPRA wspiera rozwój padla?

Na początku lutego odbędzie się całodniowy turniej CUPRAPADLOWE, w którym wezmą udział znani sportowcy i osobistości medialne m.in. Agnieszka Radwańska, Maciej Dowbor, Piotr „izak” Skowyrski, Łukasz Kadziewicz. Zawodnicy będą rywalizować na kortach Interpadel w Warszawie, a następnie odbędzie się aukcja charytatywna, na której licytowane będą sportowe pamiątki uczestników wydarzenia. Zebrane środki zostaną przeznaczone na Program Stypendialny “PADLOWE”, który ma na celu wspieranie młodych padlistów w rozwoju ich karier sportowych. 

CUPRA to oryginalna, nietuzinkowa marka, która wywodzi się z motorsportu. Nasze samochody cechują się nie tylko drapieżnością i dynamiką, które zaszyte są w DNA, ale zapewniają również emocjonujące wrażenia, które doskonale współgrają z intensywnością gry w padla. Dlatego też wsparcie CUPRY w popularyzacji tego nowego w Polsce sportu jest naturalnym wyborem. Dołączenie do turnieju PADLOWE- a obecnie CUPRA PADLOWE- to świetna okazja, aby zachęcić rodaków do bliższego zapoznania się z padlem, a przede wszystkim do wspierania idei aktywnego trybu życia – opowiada Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

CUPRA PADLOWE to jednak nie jedyna polska inicjatywa barcelońskiej marki związana z tą dyscypliną. Również sieć CUPRA Studio, czyli punkty sprzedaży CUPRA, angażuje się w popularyzację padla. W ubiegłym roku miało miejsce Polish Padel Tour Szczecin by CUPRA, czyli największy turniej w sezonie jesiennym w kraju, który został zorganizowany przez CUPRA Studio Szczecin należące do Grupy dealerskiej Cichy-Zasada.

Od około 5 lat CUPRA wspiera rozwój padla na całym świecie. Barcelońska marka angażuje się w odkrywanie i rozwijanie młodych talentów, współpracując z największymi graczami takimi jak: Alejandro Galán, Paula Josemaría, Federico Chingotto, Juan Tello, Ariana Sánchez i Fernando Belasteguí. CUPRA podejmowała również partnerstwo z World Padel Tour, Międzynarodową Federacją Padla i Premier Padel. Co więcej, marka także nawiązała współpracę z firmą Wilson Sporting Goods – czyli jednym z najpopularniejszych producentów sprzętu do padla.

Branża kosmetyczna

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Global anti-aging oraz Healthy aging – nowe podejście do starzenia
Starzenie (aging), jest skomplikowanym, długotrwałym, dynamicznym i nieodwracalnym procesem związanym z upływem lat, zachodzącym w ludzkim organizmie, który ma wpływ na wiele aspektów ludzkiego życia, związanych z aktywnością fizyczną, mentalną i społeczną. Rozpoczyna się niepostrzeżenie po okresie dojrzewania, nasila z biegiem czasu i prowadzi do uszkodzenia wszystkich funkcji organizmu.

Mimo, że jest to proces fizjologiczny i dotyczący każdego z nas, współczesne pokolenia ludzi nie chcą pogodzić się ze zmianami związanymi ze starzeniem, zachodzącymi w ich organizmach. Z roku na rok na całym świecie rośnie liczba osób, dla których zachowanie atrakcyjnego wyglądu do późnej starości jest równie ważne, jak zachowanie aktywnego umysłu i dobrego zdrowia fizycznego. Mimo, iż starzenie to proces naturalny, już od dziesięcioleci zaznacza się tendencja, aby traktować go w kategoriach patologii („choroba starzenia”) wymagającej właściwej diagnostyki, profilaktyki i terapii.

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Awangarda

Awangarda to termin używany w kontekście sztuki, literatury, muzyki i innych dziedzin artystycznych, aby opisać eksperymentalne, nowatorskie i często rewolucyjne podejście do tworzenia dzieł. Ruchy awangardowe często pojawiły się w odpowiedzi na zmieniające się społeczne, polityczne i technologiczne realia, a ich celem było przełamywanie tradycji i konwencji, poszukiwanie nowych form wyrazu oraz wprowadzanie innowacyjnych idei.

Termin „awangarda” jest szerokim pojęciem i obejmuje wiele różnorodnych ruchów artystycznych, które pojawiły się w różnych okresach i miejscach. Kilka przykładów ruchów awangardowych to:

Futuryzm: Ruch futurystyczny pojawił się we Włoszech pod koniec XIX i na początku XX wieku, koncentrując się na glorifikacji nowoczesności, technologii i energii. Futuryści dążyli do przełamywania konwencji w malarstwie, literaturze i sztukach performatywnych.

Kubizm: Ten ruch artystyczny rozwijał się w sztuce w pierwszej połowie XX wieku, zwłaszcza za sprawą pionierów takich jak Pablo Picasso i Georges Braque. Charakteryzował się fragmentacją obrazów, które były przedstawiane za pomocą form geometrycznych.

Dadaizm: Powstały w czasie I wojny światowej, dadaizm był ruchem artystycznym, który sprzeciwiał się konwencjom i normom społecznym. Jego przedstawiciele, tacy jak Marcel Duchamp, stosowali ironię i absurd, aby wyrazić swoje poglądy na ówczesne społeczeństwo.

Surrealizm: Powstały w latach 20. XX wieku, surrealizm koncentrował się na eksploracji nieświadomości i podświadomości. Malarze surrealistyczni, tacy jak Salvador Dalí, tworzyli obrazy zdeformowanych, onirycznych scen.

Abstrakcjonizm: Ruch ten, rozwijający się w XX wieku, skupiał się na rezygnacji z przedstawiania przedmiotów w sposób realistyczny. Abstrakcjonizm eksplorował formy, kolory i linie, dążąc do wyrażenia emocji i idei abstrakcyjnych.

Awangarda była często związana z radykalnymi zmianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi. Jej wpływ na sztukę i kulturę jest trudny do przecenienia, ponieważ ruchy awangardowe otworzyły nowe możliwości dla artystów i przyczyniły się do ewolucji sztuki na przestrzeni wieków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *