Zdrowy tryb życia i chęć oszczędności czasu to jedne z wiodących priorytetów, które sprawiają, że coraz więcej osób rozważa zastąpienie samochodu czy komunikacji miejskiej rowerem. Z odpowiedzią na zmieniające się trendy przychodzi, ze swoją bogatą ofertą, marka rowerowa SM STORM BIKES. W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej staje się ona nie tylko producentem rowerów, lecz także ambasadorem zdrowego, świadomego i nowoczesnego podejścia do mobilności miejskiej.

Z Much sztormem na szczyt

Marka STORM pochodzi z miejscowości Muchy znajdującej się na terenie południowej Wielkopolski , nieopodal wsi Koniec Świata, która zyskała popularności przy okazji promocji filmu “Nie patrz w górę” (jeden z hitów Netflixa pod koniec 2021 r.). STORM na rynek wkroczył w 2015 roku, gdzie początkowo plasował się w ogonie producentów rowerów. Dzięki ciężkiej pracy i nieustannemu rozwojowi w ostatnich latach marka obecnie zajmuje trzecie miejsce pod względem produkcji i sprzedaży rowerów na polskim rynku. Założycielem marki jest Adam Ziętek, który od pierwszych chwil aktywnie kieruje rozwojem firmy tak, aby STORM stał się jedną z najlepszych firm rowerowych.

– Nieustanna ciężka praca była i nadal jest naszym przewodnikiem w podróży, która dziś umieszcza nas w centralnym punkcie polskiego rynku rowerowego. Słuchamy opinii Klientów, doskonalimy się i dostosowujemy ofertę, ponieważ wiemy, że to właśnie doświadczenia posiadaczy STORM-a kształtują naszą markę. STORM to nie tylko firma, to wspólnota miłośników jednośladów, gotowa inspirować do aktywnego, rodzinnego stylu życia i zapoczątkować fascynującą przygodę z naszymi rowerami – podkreśla Adam Ziętek, założyciel i właściciel marki STORM.

Fakt, że zakład produkcyjny znajduje się w Polsce, jest dodatkowym atutem marki, gdyż świadczy to o dostępniejszym i krótszym czasie obsługi gwarancyjnej. Obecnie rowery STORM dostępne są w ponad 400 punktach dystrybucji na terenie Polski, a szczególnie w małych i średnich miejscowościach. W planach marki znajduje się nieustanny rozwój tego segmentów i wkroczenie do dużych miast, a także otwarcie się na rynki zagraniczne.

Rowerowe wyróżniki marki

To, co wyróżnia markę to zdecydowanie ciekawy design, który przyciąga uwagę. Każdy jednoślad reprezentuje harmonię funkcjonalności i estetyki, tworząc jazdę nie tylko środkiem transportu, ale także wyrazem indywidualnego stylu. Bogactwo kolorów, w jakim dostępne są rowery, świadczy o trosce o różnorodność i zrozumieniu, że każdy klient jest wyjątkowy.

Asortyment marki, pełen wielu modeli, spełnia oczekiwania zarówno doświadczonych kolarzy, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jazdą. W ofercie znajdują się rowery MTB, trekkingowe, crossowe, miejskie oraz dziecięce. Ubiegły rok stał pod znakiem nowości stąd rowerowe portfolio STORM-a wzbogaciło się o rowery elektryczne (w wersji MTB i trekkingowej), a także zyskujące coraz większą popularność gravele, znane szerzej jako rowery szutrowe.

– Wierzę, że rowery elektryczne stanowią kluczową przyszłość mobilności, a jako właściciel marki jestem zdecydowany uczestniczyć w tej rewolucji. Obserwując dynamiczny rozwój technologii i zmieniające się oczekiwania społeczeństwa, widzę, że elektryczne jednoślady nie tylko stają się modą, ale wręcz nieodzownym elementem nowoczesnego, zrównoważonego stylu życia. Wprowadzając do naszej oferty rowery elektryczne, kierujemy się przekonaniem, że są one kluczowym elementem przemiany w dziedzinie transportu, umożliwiając łatwe pokonywanie długich tras i stając się praktycznym rozwiązaniem dla współczesnego świata – tłumaczy Adam Ziętek.

STORM i Lewandowscy: siła współpracy

W maju ubiegłego roku marka STORM rozpoczęła pierwszą kampanię wizerunkową pt. “Wyrusz w swoją drogę”, której bohaterami stali się jej ambasadorzy – Robert i Anna Lewandowscy. Współpraca ze światowej klasy piłkarzem i jego żoną, sportsmenką, trenerką, mistrzynią karate zawsze było marzeniem właścicieli, z uwagi nie tylko na cel biznesowy, ale wspólne wartości prezentowane przez obie strony. Ich historia sukcesu, zbudowana na ciężkiej pracy i wzajemnym wsparciu, jest dla marki niezwykle inspirująca.
Łącząc siły z tak wyjątkowymi osobami, STORM nie tylko rozszerza swoją obecność na rynku, ale czerpie również inspirację z nieustannego dążenia Lewandowskich do perfekcji. Ta synergia buduje emocjonalne połączenie między marką a Ambasadorami, tworząc autentyczną wspólnotę. Współpraca ta jest nie tylko krokiem w przyszłość, lecz także celebracją pasji, zaangażowania i wspólnego dążenia do osiągnięcia celów.

Branża kosmetyczna

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł1. Oznacza to, że Polska jest szóstym rynkiem na kontynencie, ustępując tylko największym europejskim gospodarkom, m.in. Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. Polski rynek osiągnął taki poziom dzięki stałemu rozwojowi w ciągu ostatnich 15 lat (WYKRES 2). Realny skumulowany wzrost rynku w tym okresie to 32 proc., czyli średnio 2 proc. rocznie. Natomiast nominalny skumulowany wzrost rynku wyniósł w tym okresie aż 78 proc. – wartość rynku w cenach bieżących od 2002 do 2016 r. urosła z 9,0 do 16 mld.

Skok branży jest imponujący, szczególnie w porównaniu z sytuacją w innych państwach europejskich. Spośród szóstki największych europejskich rynków kosmetycznych Polska w ujęciu realnym (w cenach stałych) rosła najszybciej. To tym bardziej istotne, że inne duże rynki jak np. francuski i włoski nie tylko nie odnotowały wzrostów, ale wręcz się skurczyły (odpowiednio o 0,19 proc. i 1,09 proc.).

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł1. Oznacza to, że Polska jest szóstym rynkiem na kontynencie, ustępując tylko największym europejskim gospodarkom, m.in. Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. Polski rynek osiągnął taki poziom dzięki stałemu rozwojowi w ciągu ostatnich 15 lat (WYKRES 2). Realny skumulowany wzrost rynku w tym okresie to 32 proc., czyli średnio 2 proc. rocznie. Natomiast nominalny skumulowany wzrost rynku wyniósł w tym okresie aż 78 proc. – wartość rynku w cenach bieżących od 2002 do 2016 r. urosła z 9,0 do 16 mld.

Skok branży jest imponujący, szczególnie w porównaniu z sytuacją w innych państwach europejskich. Spośród szóstki największych europejskich rynków kosmetycznych Polska w ujęciu realnym (w cenach stałych) rosła najszybciej. To tym bardziej istotne, że inne duże rynki jak np. francuski i włoski nie tylko nie odnotowały wzrostów, ale wręcz się skurczyły (odpowiednio o 0,19 proc. i 1,09 proc.).

Awangarda

Awangarda to termin używany w kontekście sztuki, literatury, muzyki i innych dziedzin artystycznych, aby opisać eksperymentalne, nowatorskie i często rewolucyjne podejście do tworzenia dzieł. Ruchy awangardowe często pojawiły się w odpowiedzi na zmieniające się społeczne, polityczne i technologiczne realia, a ich celem było przełamywanie tradycji i konwencji, poszukiwanie nowych form wyrazu oraz wprowadzanie innowacyjnych idei.

Termin „awangarda” jest szerokim pojęciem i obejmuje wiele różnorodnych ruchów artystycznych, które pojawiły się w różnych okresach i miejscach. Kilka przykładów ruchów awangardowych to:

Futuryzm: Ruch futurystyczny pojawił się we Włoszech pod koniec XIX i na początku XX wieku, koncentrując się na glorifikacji nowoczesności, technologii i energii. Futuryści dążyli do przełamywania konwencji w malarstwie, literaturze i sztukach performatywnych.

Kubizm: Ten ruch artystyczny rozwijał się w sztuce w pierwszej połowie XX wieku, zwłaszcza za sprawą pionierów takich jak Pablo Picasso i Georges Braque. Charakteryzował się fragmentacją obrazów, które były przedstawiane za pomocą form geometrycznych.

Dadaizm: Powstały w czasie I wojny światowej, dadaizm był ruchem artystycznym, który sprzeciwiał się konwencjom i normom społecznym. Jego przedstawiciele, tacy jak Marcel Duchamp, stosowali ironię i absurd, aby wyrazić swoje poglądy na ówczesne społeczeństwo.

Surrealizm: Powstały w latach 20. XX wieku, surrealizm koncentrował się na eksploracji nieświadomości i podświadomości. Malarze surrealistyczni, tacy jak Salvador Dalí, tworzyli obrazy zdeformowanych, onirycznych scen.

Abstrakcjonizm: Ruch ten, rozwijający się w XX wieku, skupiał się na rezygnacji z przedstawiania przedmiotów w sposób realistyczny. Abstrakcjonizm eksplorował formy, kolory i linie, dążąc do wyrażenia emocji i idei abstrakcyjnych.

Awangarda była często związana z radykalnymi zmianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi. Jej wpływ na sztukę i kulturę jest trudny do przecenienia, ponieważ ruchy awangardowe otworzyły nowe możliwości dla artystów i przyczyniły się do ewolucji sztuki na przestrzeni wieków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *