Coraz większymi krokami zbliża się do nas długo wyczekiwane lato i zasłużony wypoczynek. Dni stają się coraz dłuższe, temperatury sprzyjają aktywnościom na świeżym powietrzu, a w głowach pojawiają się pierwsze plany na wakacyjne wypady. Wiąże się z tym mniej przyjemna czynność, jaką jest pakowanie i planowanie. Lista rzecz do zabrania potrafi być bardzo długa: krem UV, repelenty, opcje stroju na chłodny ranek, upalny dzień i wieczór. W końcu nie wiemy, co może okazać się przydatne. Przedstawiamy listę 5 must have’ów, które według filozofii twórcy marki Royala Robbinsa, miłośnika gór, natury i eksperta w dziedzinie podróżniczego dress codu, powinny znaleźć się w każdej wakacyjnej walizce.

Lekko, zwiewnie i klasycznie

Wakacyjny urlop to dla wielu z nas przede wszystkim odpoczynek, słodkie nic nierobienie. Zalicza się do tego również wolne od prasowania. Dlatego warto do swojej walizki zapakować ubrania z materiałów, które się nie gniotą. Będą to np. dżinsowe szorty, jedwabne spódnice czy bawełniane topy z dodatkiem poliestru. Lekki jak piórko, oddychający top Featherweight Tank będzie idealny na gorące dni. Przewiewna mieszanka bawełny i poliestru łączy naturalny komfort z szybkim schnięciem.

Home office w górach?

A dla tych, którzy nie tak łatwo rozstają się ze swoją pracą i pomiędzy zdobywaniem tatrzańskich szczytów a wieczorną wizytą w spa wykonują wideokonferencje z szefem, mamy koszulę na każdą okazję. Expedition II Print ¾ Sleeve z ochroną przeciwsłoneczną, wykonana w 100% z szybko schnącej tkaniny rPET — to kolejna technologiczna rewolucja. Wykorzystana w materiale inteligentna termoregulacja to funkcja aktywowana, gdy temperatura wzrasta. Odprowadza wilgoć oraz przynosi błogi chłód ciału. Świeżo i stylowo niezależnie od warunków

Insect Shield – Twój As w rękawie przeciwko insektom

Aktywne spędzanie czasu na zewnątrz ma wiele zalet, jednak jest jeden kluczowy minus, a mianowicie komary, kleszcze i wszelkiej maści „bzykacze”, które spędzają nam sen z powiek i skutecznie uprzykrzają wakacyjne wojaże. W tej sytuacji Royal Robbins wyciąga swoją tajną broń – ubrania z kolekcji Bug Barrier z technologią Insect Shield. We wnętrzu tkaniny umieszczono środek odstrajający owady, która jest bezpieczna dla ludzi i środowiska. W końcu możesz cieszyć się biwakowaniem na łonie natury bez martwienia się o nieprzyjemne pogryzienia. W ofercie dostępne są bluzy, spodnie, a także nakrycia głowy, jednak naszą uwagę przykuła techniczna koszulka Bug Barrier Tech Travel L/S z długim rękawem, która jest tak skrojona, by idealnie podążać za kobiecą sylwetką. Materiał odprowadza wilgoć, chroni przed słońcem i reguluje temperaturę ciała.

Sport i kobieta = innowacja i styl

Jeśli cenisz sobie elastyczność i lubisz podążać za przygodą, takie też powinny być Twoje ubrania. A przede wszystkim mini spódniczka, wakacyjny niezbędnik, który od lat jest w modzie. Eksponująca nogi i wydłużająca sylwetkę, a do tego ze sportowym lookiem i szczyptą stylu? Właśnie taka jest Discovery III Short, z wewnętrznymi bawełnianymi spodenkami. W niej nie musisz wybierać pomiędzy kobiecością a praktycznością. Możesz wygodnie rozsiąść się na kocu piknikowym w parku czy wskoczyć na rower i pognać w nieznane.

Odrobina luksusu w każdych warunkach

Niezależnie czy wybierasz się na city break, camping na Mazurach, czy też na egzotyczną wyspę, stylowa sukienka jest zazwyczaj mile widziana na kobiecej liście „must have” – niby dałoby radę obejść się bez niej na wakacjach, ale po co? Szczególnie, jeśli owa sukienka nie zajmie dużo miejsca w bagażu, po wyjęciu z ciasnej walizki czy plecaka nadal będzie dobrze się prezentować, nie będzie pognieciona i zachowa świeżość przez długie godziny zwiedzania. Nasz wybór padł na Spotless Traveler Tank Dress z wbudowaną technologią Stain Away, dzięki której brud i plamy łatwo się zmywają. Sekret tkwi w przędzy, która zapewnia swobodne przenikanie wody, a tym samym łatwe usuwanie zabrudzeń podczas prania. Istne czary? Bynajmniej! Zaprojektowana z myślą o naturze, chroni wrażliwą skórę przed słońcem, jest w pełni oddychająca i przyjazna dla człowieka. Wisienką na torcie jest certyfikat zrównoważonej produkcji bluesign® Approved. Czyż nie jest to sukienka do zadań specjalnych?

Projekt77

Branża kosmetyczna

Mikrobiom beauty
W ostatnich latach do kręgu zainteresowań biologów i biotechnologów (po ko­mórkach macierzystych) dołączył również mikrobiom człowieka, czyli różnicowana społeczność ko­mensalnych, symbiotycznych i patogennych mikroorga­nizmów żyjących w i na jego ciele. Badania nad mikroflorą obejmujące wpływ wieku, diety, stoso­wanych leków, środowiska życia oraz przebytych chorób na skład tej mikroflory umożliwiły zrozumienie rela­cji, które składają się na zachowanie zdrowia lub rozwój chorób zależnych właśnie od mikroorganizmów zamiesz­kujących nasze ciało. Okazuje się, że mikroflora ma wpływ na różne aspekty fizjologii organizmu człowieka oraz jego podatność na wiele dysfunkcji organizmu. Zachwianie naturalnej równowagi mikrobiologicznej skóry, np. poprzez zastosowanie terapii antybiotykowej czy agresywnej, nieprawidłowej pielęgnacji może mieć istotne konsekwencje dla jej funkcjonowania a także wpływać na przyspieszenie procesu jej starzenia.

Dlatego w kosmetologii rozwinął się odrębny nurt w kosmetologii – kosmetyki pre- i probiotyczne. Ich zadaniem jest tworzenie i utrzymanie na powierzchni skóry aktywnej bariery ochronnej – mikrobiologicznej flory, która zapobiega namnażaniu się drobnoustrojów chorobotwórczych. Są to kosmetyki idealne dla skóry pozbawionej naturalnej ochrony, podrażnionej czy uszkodzonej, ponieważ na takiej skórze patogenne drobnoustroje rozmnażają się błyskawicznie, powodując różnorodne dermatozy.

Mimo, iż wcześniejsze pokolenia posiadały, nabytą przez doświadczenie wiedzę, o dobrym wpływie pre- i probiotyków na skórę, jednak dopiero teraz trend mikrobiom beauty, czyli czerpanie z dobroczynnych właściwości kefirów czy jogurtów działających przeciwstarzeniowo i kojąco na skórę, jest widoczny w produkcji wielu luksusowych produktów do jej mycia i pielęgnacji.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Nano beauty
W ostatnich latach w świat kosmetyków wkroczyła nanotechnologia oferująca nowe aktywne składniki, których jeden z wymiarów nie przekracza 100 nm. Nanocząsteczki i nanomateriały znalazły zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu, w tym również w przemyśle kosmetycznym. Według producentów nanokosmetyków, zastosowanie tych cząstek zwiększa skuteczność działania kosmetyków i ich biodostępność – biotechnolodzy twierdzą, że obecnie najlepszą formą transportu substancji aktywnych są nanostruktury nośnikowe. Mimo, iż problemy związane z bezpieczeństwem i zdrowiem człowieka w przypadku kontaktu z nano-produktami są do końca nierozeznane i opisane, nanotechnologia na dobre wkroczyła do branży beauty.

Systemy nośnikowe stosowane w preparatach kosmetycznych stanowią magazyn substancji czynnych, ponadto chronią je przed działaniem czynników zewnętrznych i ułatwiają ich uwalnianie w miejscu docelowym. Najpopularniejsze systemy nośnikowe w preparatach kosmetycznych to nanosfery i nanokapsuły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *