CEVA Logistics podpisuje umowę z RSA Polska, importerem samochodów elektrycznych

– Szeroki zakres obsługi obejmuje m.in. transport, dystrybucję krajową i obsługę warsztatów

– Dzięki umowie CEVA Logistics stanie się jednym z pierwszych dostawców usług FVL na polskim rynku pojazdów elektrycznych

CEVA Logistics rozpoczyna współpracę z firmą RSA Polska, oficjalnym importerem szerokiej gamy elektrycznych samochodów i vanów marki Maxus w Polsce. Kontrakt ma rozpocząć nowy etap w rozwoju logistyki FVL dedykowanej pojazdom elektrycznym, a CEVA będzie jednym z pierwszych dostawców tego typu usług na polskim rynku.

W ramach umowy z RSA Polska, zespół CEVA odpowiadać będzie za realizację dostaw transportowych między Zeebrugge (Belgia) a Gliwicami oraz krajową dystrybucję samochodów elektrycznych marki Maxus na terenie całej Polski. Dodatkowo, kontrakt obejmuje także usługi magazynowe oraz obsługę warsztatów samochodowych.

Doświadczenie i unikalna wiedza

Podpisanie umowy z RSA Polska jest kolejnym ważnym etapem w rozwoju usług dedykowanych automotive, wzmacniającym pozycję CEVA na rynku logistyki pojazdów gotowych i elektrycznych.

Tym, co miało decydujące znaczenie dla jej podpisania była rozbudowana i nowoczesna sieć logistyczna CEVA, długoletnie doświadczenie a także unikalna w branży motoryzacyjnej wiedza zespołów CEVA z zakresu logistyki pojazdów gotowych. Kluczowe znaczenie miała także umiejętność szybkiego reagowania na potrzeby i oczekiwania klienta oraz kompleksowa i dedykowana oferta, w tym w zakresie dystrybucji części zamiennych.

Aleksander Raczyński, FVL Product Head Northeast, Southeast Europe, Germany/Switzerland, CEVA Logistics, mówi: „Nasz nowy klient ma bardzo ambitne plany rozwoju marki Maxus na polskim rynku, i jesteśmy dumni, że teraz jako CEVA będziemy mogli go w nich wspierać. Jestem przekonany, że nasza umowa otworzy nowy rozdział w imporcie i eksploatacji samochodów elektrycznych z Chin. I co chciałbym szczególnie podkreślić, będzie miała też kluczowe znaczenie dla rozwoju naszej działalności i usług FVL dedykowanych eksploatacji pojazdów elektrycznych. Pozwoli nam pogłębić wiedzę i stać się jednym z pierwszych dostawców usług FVL na tym właśnie rynku”.

Co warto podkreślić, współpraca CEVA z RSA Polska będzie wspierać także szybszy rozwój elektromobilności na polskim rynku oraz popularyzację pojazdów elektrycznych, zarówno osobowych jak i dostawczych. 

RSA Polska jest częścią norweskiego RSA, jednego z największych importerów samochodów elektrycznych w Europie. Na naszym rynku odpowiada za dystrybucję pojazdów elektrycznych marki Maxus, osobowych i dostawczych.  Jej właścicielem jest SAIC Motor, największy chiński i jeden z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych, z siedzibą w Szanghaju. Samochody z logo Maxus są już bardzo dobrze znane w Azji i od kilku lat, dzięki wciąż rozbudowanej sieć dealerów, szybko zdobywają kolejne europejskie rynki.

Branża kosmetyczna

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł1. Oznacza to, że Polska jest szóstym rynkiem na kontynencie, ustępując tylko największym europejskim gospodarkom, m.in. Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. Polski rynek osiągnął taki poziom dzięki stałemu rozwojowi w ciągu ostatnich 15 lat (WYKRES 2). Realny skumulowany wzrost rynku w tym okresie to 32 proc., czyli średnio 2 proc. rocznie. Natomiast nominalny skumulowany wzrost rynku wyniósł w tym okresie aż 78 proc. – wartość rynku w cenach bieżących od 2002 do 2016 r. urosła z 9,0 do 16 mld.

Skok branży jest imponujący, szczególnie w porównaniu z sytuacją w innych państwach europejskich. Spośród szóstki największych europejskich rynków kosmetycznych Polska w ujęciu realnym (w cenach stałych) rosła najszybciej. To tym bardziej istotne, że inne duże rynki jak np. francuski i włoski nie tylko nie odnotowały wzrostów, ale wręcz się skurczyły (odpowiednio o 0,19 proc. i 1,09 proc.).

Awangarda

Awangarda to termin używany w kontekście sztuki, literatury, muzyki i innych dziedzin artystycznych, aby opisać eksperymentalne, nowatorskie i często rewolucyjne podejście do tworzenia dzieł. Ruchy awangardowe często pojawiły się w odpowiedzi na zmieniające się społeczne, polityczne i technologiczne realia, a ich celem było przełamywanie tradycji i konwencji, poszukiwanie nowych form wyrazu oraz wprowadzanie innowacyjnych idei.

Termin „awangarda” jest szerokim pojęciem i obejmuje wiele różnorodnych ruchów artystycznych, które pojawiły się w różnych okresach i miejscach. Kilka przykładów ruchów awangardowych to:

Futuryzm: Ruch futurystyczny pojawił się we Włoszech pod koniec XIX i na początku XX wieku, koncentrując się na glorifikacji nowoczesności, technologii i energii. Futuryści dążyli do przełamywania konwencji w malarstwie, literaturze i sztukach performatywnych.

Kubizm: Ten ruch artystyczny rozwijał się w sztuce w pierwszej połowie XX wieku, zwłaszcza za sprawą pionierów takich jak Pablo Picasso i Georges Braque. Charakteryzował się fragmentacją obrazów, które były przedstawiane za pomocą form geometrycznych.

Dadaizm: Powstały w czasie I wojny światowej, dadaizm był ruchem artystycznym, który sprzeciwiał się konwencjom i normom społecznym. Jego przedstawiciele, tacy jak Marcel Duchamp, stosowali ironię i absurd, aby wyrazić swoje poglądy na ówczesne społeczeństwo.

Surrealizm: Powstały w latach 20. XX wieku, surrealizm koncentrował się na eksploracji nieświadomości i podświadomości. Malarze surrealistyczni, tacy jak Salvador Dalí, tworzyli obrazy zdeformowanych, onirycznych scen.

Abstrakcjonizm: Ruch ten, rozwijający się w XX wieku, skupiał się na rezygnacji z przedstawiania przedmiotów w sposób realistyczny. Abstrakcjonizm eksplorował formy, kolory i linie, dążąc do wyrażenia emocji i idei abstrakcyjnych.

Awangarda była często związana z radykalnymi zmianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi. Jej wpływ na sztukę i kulturę jest trudny do przecenienia, ponieważ ruchy awangardowe otworzyły nowe możliwości dla artystów i przyczyniły się do ewolucji sztuki na przestrzeni wieków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *