Tytuł „Kobieta roku w Logistyce” przyznawany jest od 11 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Celem wyróżnienia jest promowanie różnorodności oraz zaangażowania kobiet w rozwój branży logistycznej, a przede wszystkim uhonorowanie ich sukcesów i działalności. Jego autorką jest Beata Trochymiak, twórczyni i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce.

11. edycja Forum Kobiet w Logistyce odbyła się pod hasłem „Excellence Together”, w dniach 29-30 maja 2023 r. w Józefowie k. Warszawy.

–  Tegoroczne hasło Forum Kobiet w Logistyce miało skłonić nas do refleksji i dyskusji, co oznacza przywództwo w czasach zachodzących zmian, kryzysów i rosnących napięć na świecie, a także co oznaczają wspólne działania w trosce o zrównoważony rozwój oraz nasze bezpieczeństwo. W takich czasach szczególnie należy docenić przywództwo kobiet – mówi Beata Trochymiak, twórczyni wyróżnienia Kobieta roku w logistyce oraz Forum Kobiet w Logistyce.

Kobieta w Logistyce 2023

Wyróżnienia i statuetki „Kobiety w Logistyce 2023” wręczono wpierwszym dniu Forum w trakcie uroczystej gali.

Tytuł Kobieta w Logistyce 2023 otrzymały:

Magdalena Misztal-Piasny, dyrektor ds. doskonalenia procesów logistycznych w Europie, Unilever – Kobieta w Logistyce 2023 w kat. odbiorca usług logistycznych

Katarzyna Ostojska, marketing manager w Raben Logistics Polska – Kobieta w Logistyce 2023 w kat. dostawca usług logistycznych

Magdalena Misztal-Piasny

Z logistyką związana od ponad 17 lat. Swoją karierę zaczynała w firmie Kuehne Nagel, gdzie pracowała jako sprzedawca frachtów drogowych oraz morskich. Kolejne kroki w tej branży stawiała w firmach Hellmann oraz FM Logistic, gdzie odpowiadała za rozwój logistyki kontraktowej. Potem zarządzała operacyjnie zróżnicowanymi procesami logistycznymi w magazynie dla obszaru Europy Wschodniej w firmie Raben. Z Unilever związana jest od 2017 roku, obecnie na stanowisku dyrektora ds. doskonalenia procesów logistycznych w Europie.

Katarzyna Ostojska

Na początku swojej kariery związana była z branżą budowlaną, ale kiedy postanowiła sprawdzić co dzieje się w halach, które stawiała jej firma, postanowiła przejść do branży logistycznej, gdzie od zawsze (od ponad 20 lat) była związana z marketingiem i usługami B2B. W Raben Group także wdrażała standardy obsługi klienta w 10 krajach, w których ówcześnie działała firma. Stała się orędowniczką NPS (Net Promoter Score). Od 2016 pełni funkcję menedżera ds. marketingu w Raben Logistics Polska, jednocześnie koordynując działania CSR spółki.

O wyróżnieniu „Kobieta roku w Logistyce”
Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 2011 r. a jego autorką jest Beata Trochymiak, twórczyni i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce. Oceny zgłoszeń kandydatek dokonuje kapituła, w skład której wchodzą: prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), prof. Ernest Czermański (Uniwersytet Gdański) oraz prof. Danuta Kisperska-Moroń (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach). Zgłoszenia dokonywane są poprzez ankietę udostępnianą na stronie www.kobietywlogistyce.pl. Ocenie podlegają odpowiedzi z 3 obszarów: przebieg kariery zawodowej, osiągnięte sukcesy zawodowe / społeczne, działalność na rzecz wsparcia rozwoju zawodowego kobiet. Wybór laureatek dokonywany jest na podstawie sumy ocen wystawianych niezależnie przez każdego z członków Kapituły za każdy z ww. obszarów ankiety.

Branża kosmetyczna

Dbanie o urodę to ważny aspekt życia codziennego. Zwykło się uważać, że szczególnie zainteresowane są nim kobiety, ale mniejszościowa dotychczas grupa męska dynamicznie rośnie, bo mężczyźni też lubią o siebie dbać. Atrakcyjny wygląd sprzyja dobremu samopoczuciu, a także przykuwa uwagę otoczenia. Z zalet zabiegów pielęgnacyjnych zdaje sobie sprawę coraz więcej ludzi, a rosnący dobrobyt społeczeństwa pozwala na korzystanie z usług profesjonalnych salonów w coraz większym stopniu.

Za te „urodowe cuda” odpowiadają utalentowane kosmetyczki. Jest to zawód oferujący obiecujące perspektywy na przyszłość i możliwość ciągłego rozwoju.

Praca na etacie w salonie kosmetycznym to pensja od 1700 zł do 2700 zł netto. Podane widełki są przeciętne, co oznacza, że skrajne przypadki mogą zarabiać mniej lub więcej, niż pokazuje to podany przedział. Różnice w zarobkach wynikają z lokalizacji danego salonu. Większe miasta oferują wyższe pensje w stosunku do mniejszych miejscowości, gdzie zainteresowanie usługami jest mniejsze. Do tego dochodzą nabyte kompetencje oraz ich potwierdzenia – zyskasz na wartości, jeśli specjalizujesz się w kilku zabiegach, a dodatkowo posiadasz dyplomy i certyfikaty zdobyte na szkoleniach i kursach. Jeśli jednak Twoje zaangażowanie w pracę zaowocuje własną działalnością, to możesz liczyć na zyski rzędu 3500 zł – 5000 zł. Zarobki kosmetyczki pracującej na własną rękę uzależnione są od oferowanych cen usług, popularności wśród klientów, posiadanych umiejętności oraz ponoszonych w związku z działalnością kosztów.

Nutri beauty
Odpowiednio skomponowana dieta (zróżnicowana, bogata w warzywa, owoce i odpowiednie promocje białek, cukrów i tłuszczy) jest niezastąpiona dla prawidłowego rozwoju fizycznego, dobrego samopoczucia, oraz w utrzymaniu młodego, estetycznego wyglądu skóry. Niestety, często codzienny jadłospis przeciętnego człowieka odbiega od ideału i nie zaspokaja wszystkich potrzeb organizmu. Stosowanie odpowiednio dobranych suplementów diety (produktów, które są złożone z witamin, minerałów i innych substancji, traktowanych jako uzupełnienie normalnej żywności) pozwala na uzupełnienie ich braków, w sytuacjach zwiększonego zapotrzebowania i narażenia na stres oraz szkodliwego działania czynników środowiskowych.

Globalne podejście do starzenia powoduje, że estetolodzy coraz chętniej wspomagają procedury zabiegowe zaleceniami dotyczącymi diety, posługując się także suplementacją. Rynek nutrikosmetyków (suplementów diety) dynamicznie rozwija się od kilku lat, jednak, jak prognozują analitycy PMR, w latach 2017–2020 dynamika rynku suplementów diety w Polsce wzrośnie do około 8% rocznie. W przypadku skóry, włosów oraz paznokci włączenie nutrikosmetyków do diety ma na celu poprawienie ich kondycji, wspieranie procesów metabolicznych zachodzących w skórze oraz wzmocnienie jej odporności czy pomoc w przywróceniu odpowiedniego stopnia nawilżenia. Wśród najpopularniejszych składników wzmacniająco-regenerującym znajdziemy witaminy (C, A, E, H, grupa B, PP), składniki minerlane (Zn, Fe, Se, Ca), NNKT (omega-3), karotenoidy (likopen), flawonoidy (izoflawony sojowe), wyciągi roślinne np. ze skrzypu polnego czy pokrzywy, aminokwasy(L-cysteina czy L-metionina), drożdże, koenzym Q.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł1. Oznacza to, że Polska jest szóstym rynkiem na kontynencie, ustępując tylko największym europejskim gospodarkom, m.in. Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. Polski rynek osiągnął taki poziom dzięki stałemu rozwojowi w ciągu ostatnich 15 lat (WYKRES 2). Realny skumulowany wzrost rynku w tym okresie to 32 proc., czyli średnio 2 proc. rocznie. Natomiast nominalny skumulowany wzrost rynku wyniósł w tym okresie aż 78 proc. – wartość rynku w cenach bieżących od 2002 do 2016 r. urosła z 9,0 do 16 mld.

Skok branży jest imponujący, szczególnie w porównaniu z sytuacją w innych państwach europejskich. Spośród szóstki największych europejskich rynków kosmetycznych Polska w ujęciu realnym (w cenach stałych) rosła najszybciej. To tym bardziej istotne, że inne duże rynki jak np. francuski i włoski nie tylko nie odnotowały wzrostów, ale wręcz się skurczyły (odpowiednio o 0,19 proc. i 1,09 proc.).

Awangarda

Awangarda to termin używany w kontekście sztuki, literatury, muzyki i innych dziedzin artystycznych, aby opisać eksperymentalne, nowatorskie i często rewolucyjne podejście do tworzenia dzieł. Ruchy awangardowe często pojawiły się w odpowiedzi na zmieniające się społeczne, polityczne i technologiczne realia, a ich celem było przełamywanie tradycji i konwencji, poszukiwanie nowych form wyrazu oraz wprowadzanie innowacyjnych idei.

Termin „awangarda” jest szerokim pojęciem i obejmuje wiele różnorodnych ruchów artystycznych, które pojawiły się w różnych okresach i miejscach. Kilka przykładów ruchów awangardowych to:

Futuryzm: Ruch futurystyczny pojawił się we Włoszech pod koniec XIX i na początku XX wieku, koncentrując się na glorifikacji nowoczesności, technologii i energii. Futuryści dążyli do przełamywania konwencji w malarstwie, literaturze i sztukach performatywnych.

Kubizm: Ten ruch artystyczny rozwijał się w sztuce w pierwszej połowie XX wieku, zwłaszcza za sprawą pionierów takich jak Pablo Picasso i Georges Braque. Charakteryzował się fragmentacją obrazów, które były przedstawiane za pomocą form geometrycznych.

Dadaizm: Powstały w czasie I wojny światowej, dadaizm był ruchem artystycznym, który sprzeciwiał się konwencjom i normom społecznym. Jego przedstawiciele, tacy jak Marcel Duchamp, stosowali ironię i absurd, aby wyrazić swoje poglądy na ówczesne społeczeństwo.

Surrealizm: Powstały w latach 20. XX wieku, surrealizm koncentrował się na eksploracji nieświadomości i podświadomości. Malarze surrealistyczni, tacy jak Salvador Dalí, tworzyli obrazy zdeformowanych, onirycznych scen.

Abstrakcjonizm: Ruch ten, rozwijający się w XX wieku, skupiał się na rezygnacji z przedstawiania przedmiotów w sposób realistyczny. Abstrakcjonizm eksplorował formy, kolory i linie, dążąc do wyrażenia emocji i idei abstrakcyjnych.

Awangarda była często związana z radykalnymi zmianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi. Jej wpływ na sztukę i kulturę jest trudny do przecenienia, ponieważ ruchy awangardowe otworzyły nowe możliwości dla artystów i przyczyniły się do ewolucji sztuki na przestrzeni wieków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *