Tegoroczna jesień stoi w QUIOSQUE pod znakiem ponadczasowego stylu. Wyraziste kolory, wygodne, miękko opływające sylwetkę fasony, to kwintesencja kobiecego looku na nadchodzący sezon. Projektanci składają ukłon modelom, które stały się klasyką damskiej mody. Satynowe oversize’owe koszule, zwiewne sukienki, miękkie obszerne swetry noszone z plisowanymi spódnicami midi to elementy garderoby, które nieodmiennie kojarzą się z eleganckim kobiecym stylem. Tej jesieni nie zabraknie ich w kolekcji QUIOSQUE.

Najbliższe miesiące to przede wszystkim sukienki. W kolekcji pojawiają się kreacje na każdą okazję. Ponadczasowe fasony nabierają zupełnie nowego charakteru dzięki oryginalnym detalom i wyrazistym printom. Pojawiają się zawsze modne kwiatowe motywy i orientalne paisleye, nowością są zwierzęce motywy w odświeżonej formie. Zebra nadrukowana na delikatnym tiulu i panterka w miodowej tonacji wprowadzą do jesiennej garderoby odrobinę drapieżności. Szczególną uwagę warto zwrócić na biznesowe sukienki, które w tym sezonie zachwycają różnorodnością. Krata, bez której nie wyobrażamy sobie biurowej garderoby pojawia się w nowym wydaniu. Jej klasyczny charakter przełamuje kolorystyka oparta o modne camel, fiolet i kobalt oraz przemycone modne detale w krojach, m.in bufiaste rękawy czy oryginalne dekolty. Równie ciekawie prezentują się dzianinowe sukienki do biura. W tych wygodnych modelach stonowana kolorystyka; beż, czerń  szarosć, podkreśla szlachetna prostotę fasonów.

W propozycjach na jesienne okazje pojawiają się zwiewne wzorzyste sukienki midi np. kreacja z plisowanym dołem w groszki w camelowym odcieniu. Nie brakuje także klasycznych koronkowych i welurowych modeli. Te drugie zyskują nowy wymiar dzięki oryginalnym nadrukom i strukturalnym tłoczeniom. Projektanci QUIOSQUE nie zapomnieli także o wieczorowym looku. Sukienki na Andrzejki czy Sylwestra dzięki marszczeniom, łańcuszkom i połyskliwym tkaninom sprawią, że każda kobieta będzie wyglądała zjawiskowo.

Równie ważny w jesiennych propozycjach jest buisness look. Wyraziste propozycje do pracy, łączą w sobie modowy sznyt z ponadczasową elegancją. Mocnym punktem jest skórzany garnitur, jeden z najgorętszych trendów tego sezonu. Pojawia się również niezawodna krata, zarówno na biznesowych sukienkach, jak i marynarkach i spódnicach. Klasyczne fasony przełamują dodatki, ozdobne lamówki, paski i oryginalne elementy krojów.

W propozycjach na jesień nie mogło zabraknąć okryć wierzchnich. Ciepłe puchowe kurtki o pięknych metalicznych odcieniach i miękkie, swobodnie opływające sylwetkę płaszcze będą idealnym dopełnieniem kobiecych stylizacji na chłodne dni.

W kolekcji warto również zwrócić uwagę na nawiązujące do bieżących trendów sportowe akcenty w eleganckim wydaniu. Swetry i bluzki o kroju bluzy, sukienki z elastycznymi paskami i troczkami czy komfortowe dzianinowe looki to niektóre z nich. Stylowe jesienne propozycje od QUIOSQUE już niedługo pojawią się w sklepach i na quiosque.pl.

Quiosque

Branża kosmetyczna

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Natural, eco i vege beauty
Do końca XIX w. receptury kosmetyczne oparte były głównie o przetwory roślinne, jednak z czasem zaczęły być sukcesywnie zastępowane związkami otrzymywanymi na drodze syntezy. Argumentami przemawiającymi za słusznością stosowania w kosmetologii na szeroką skalę substancji syntetycznych było ich wybiórcze działanie i duża skuteczność. W połowie lat pięćdziesiątych pojawiły się pierwsze sygnały ostrzegawcze, co do stosowania syntetycznych komponentów w kosmetykach. Powróciła wówczas moda na zioła i produkty otrzymywane w wyniku ich przetwórstwa. W estetologii kosmetologicznej natura i ekologia króluje od dawna, jednak wydaje się, że tzw. trend natural czy eco beauty w kolejnych latach nadal będzie ekspansywnie rozwijał się w branży. W pielęgnacji część estetologów bezwzględnie swój wzrok kieruje w kierunku zabiegów nieinwazyjnych opartych o naturalne, ekologiczne, a nawet wegańskie składniki aktywne.

Dlatego mówiąc o trendach w branży beauty, zdecydowanie warto wspomnieć o vege beauty – prężnie rozwijającym się w Polsce niszowym (jak dotychczas) obszarze, który staje się coraz bardziej popularny. Zdaniem wielu osób fenomen tego zjawiska wynika głównie z ciągle rosnącej świadomości społecznej tego, z jakich substancji korzystają wielkie koncerny kosmetyczne i jakich nadużyć się dopuszczają przy ich produkcji. Weganizm to coraz powszechniej preferowany styl życia eliminujący produkty pochodzenia zwierzęcego nie tylko z diety, ale również ze wszystkich innych aspektów życia, łącznie z dbałością o ciało.

Producenci kosmetyków podchwycili ten nowy trend, czego efektem jest obecność na rynku pro-ekologicznych i pro-zwierzęcych wegańskich produktów (zarówno do pielęgnacji, jak i upiększania), które nie zawierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego, ani niektórych roślinnych, pozyskiwanych w sposób przysparzający zwierzętom cierpienia albo stwarzających zagrożenie dla ekosystemu, składniki te nie mogą być również testowane na zwierzętach. Rynek kosmetyczny szybko odpowiedział na potrzeby wegan poprzez włączenie do swojej oferty specjalnych, pojedynczych produktów kosmetycznych a nawet całych linii detalicznych i profesjonalnych.

W estetologii medycznej natural beauty to trend polegający na dążeniu do uzyskania naturalnego efektu poprzez regularne mało inwazyjne zabiegi, np. z użyciem lasera frakcyjnego czy mezoterapii igłowej. Unika się także nienaturalnego efektu maski, nadmiernie uwydatnionych ust, policzków czy piersi.

Healthy aging
Niewątpliwie trendem, który od wielu lat rozwija się na całym świecie jest tzw. healthy aging. Od jakiegoś czasu określenie to funkcjonuje również w Polsce obejmując głównie problematykę zdrowia i chorób osób starszych a filozofia healthy aging zaczyna być także widoczna w branży beauty. Wiele organizacji propagujących tą filozofię, zdrowe starzenie określa jako proces optymalizacji możliwości poprawy i zachowania zdrowia, czyli fizycznego, społecznego i psychicznego dobrostanu oraz niezależności seniorów, przyczyniając się do poprawy jakości ich życia. Dlatego zarówno na świecie, jak i w Polsce, healthy aging rozpatruje się głównie w odniesieniu do osób po 60., a nawet już 50. r.ż.

Zainteresowanie zwiększeniem potencjału zdrowotnego seniorów wynika z regularnie napływających informacji o niekorzystnych danych demograficznych – niskim współczynniku dzietności oraz rosnącej średniej długość życia i coraz liczniejszej populacji osób powyżej 65. r.ż. Według WHO w Regionie Europejskim odsetek osób w wieku 65 lat ma wzrosnąć z 14% w 2010 do 25% w 2050 r. Dlatego Europa promuje zdrowe starzenie poprzez szereg strategii i planów działania, np. poprawę opieki zdrowotnej nad seniorami, zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. Ma to na celu zapobieganie skutkom chorób związanych z wiekiem, wykluczeniu społecznemu seniorów a także minimalizowaniu obciążeń związanych z ich niepełnosprawnością. W branży beauty są to działania dotyczące poprawy jakości życia seniorów poprzez umieszczenie w ofercie specjalistycznych pakietów zabiegowych dla seniorów, obejmujących medyczne zabiegi estetyczne, zabiegi estetyczno-zachowawcze z obszaru szeroko rozumianej kosmetologii oraz podologii czy trychologii osób starszych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *